حذف سرویس‌های کم سرعت توسط ارائه دهندگان اینترنت ثابت‎

حذف سرویس‌های کم سرعت توسط ارائه دهندگان اینترنت ثابت‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، شرکت‌هایی که اینترنت ثابت ارائه می‌کنند اقدام به حذف سرویس‌های کم سرعت خود کرده‌اند. این موضوع در حالی است که سیم‌کشی بیشتر منازل در کشور به گونه‌ای است که قابلیت پوشش‌دهی سرعت‌های بالای 3 و 4 مگابیت برثانیه را ندارد.


حذف سرویس‌های کم سرعت

اگر به فهرست سرویس‌های شاتل، های وب، مخابرات، داتک و… نگاهی بیندازید سرویس کمتر از دو مگابیت بر ثانیه را مشاهده نمی‌کنید. در حال حاضر شاتل سه بسته با حجم‌های مختلف عرضه می‌کند که شروع سرعت سرویس‌های آن‌ها از 2 مگابیت بر ثانیه می‌باشد. این اپراتور تا چندی پیش سرعت‌های 512 کیلوبیت و یک مگابیت بر ثانیه را نیز عرضه می‌کرد.

های وب که تا چندی پیش سرعت 512.1024 و 2048 مگابیت بر ثانیه ارائه می‌کرد، هم اکنون اقدام به حذف این سرویس را از میان فهرست خود کرده است. همچنین داتک به تازگی نیز سرویس 512 کیلوبیتی و یک مگابیتی خود را حذف کرده است.

شرکت مخابرات ایران البته پا را از این هم فراتر گذاشته و مشترکین آن سرویس با سرعت کمتر از 4 مگابیت بر ثانیه پیدا نخواهند کرد. از ابتدای امسال مخابرات سرویس‌های زیر سه مگابیت را حذف کرد و به تازگی نیز سرویس زیر چهار مگابیت ندارد.

البته لازم به ذکر است این سرویس‌های چهار مگابیتی پر حجم هستند و عملاً اگر می‌خواهید از جمله مشترکین کم مصرف باشید لازم است سرویس 8 یا 16 مگابیتی را انتخاب کنید.

شاید در نگاه اول حذف سرویس با سرعت 512 کیلوبیت یا یک مگابیت بر ثانیه کاری منطقی به نظر برسد، آن هم درست زمانی که وزیر ارتباطات وعده سرعت چند صد مگابیتی با سرویس فیبر نوری را می‌دهد.

اما لازم است به یک نکته توجه کنید هم اکنون سیم‌کشی ساختمان منازل و کسب‌وکارها طوری است که بعضی از آن‌ها سرعت بالایی را پوشش نمی‌دهند. یعنی مشترکین اینترنت ثابت مجبور هستند هزینه بالاتری را پرداخت کنند بدون آن که تجربه بهتری در دریافت سرویس با سرعت بالاتر داشته باشند.

البته بعضی از اپراتورها مانند آسیاتک مدت زمانی است که سرعت کمتر از دو مگابیت بر ثانیه را به کاربران عرضه نمی‌کنند. صبانت نیز از ابتدای سال جاری سرویس‌های زیر دو مگابیت بر ثانیه را حذف کرد.

پیش از این وزیر سابق ارتباطات اعلام کرده بود «سیم مسی» معضل جدی اینترنت‌های خانگی است که امروز زیر دو مگابیت سرعت را منتقل می‌کنند. این مشکل برای بسیاری از خانه‌ها وجود دارد و راه‌ حل آن هم اجرای پروژه‌هایی مانند فیبر نوری است.

لازم به ذکر است طی سالیان اخیر اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت از عدم تغییر تعرفه اینترنت بارها گلایه کرده‌اند.

وزیر ارتباطات، «عیسی زارع‌پور» نیز در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد در حال بررسی افزایش قیمت اینترنت هستیم. افزایشی که البته به گفته او فشاری به مردم وارد نکند و در مقابل اپراتورها هم برای افزایش کیفیت خدمات بتوانند سرمایه‌گذاری کنند.

ISPها البته ابتدای سال گذشته و با شگردی خاص تعرفه‌های خود را افزایش داده‌اند و این افزایش بدون آنکه از قانون تخطی کنند اتفاق افتاد. آن‌ها با ثابت نگه داشتن قیمت سرویس حجم‌های آن‌ها را به شدت کاهش دادند به گونه‌ای که تعرفه اینترنت ثابت برخی اپراتورها برای مشترکین به اندازه 100 درصد افزایش یافت.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید