تاثیرات فیبرنوری بر پیشرفت کشورها‎

تاثیرات فیبرنوری بر پیشرفت کشورها‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، تجربیات کشورهای در حال توسعه و کشورهای پیشرفته به منظور دستیابی به اینترنت پرسرعت نشان دهنده این است که در دنیا نقاط بسیار زیادی جهت افزایش سطح دسترسی و تحت پوشش قرار گرفتن فیبرنوری از اهداف برنامه ریزی شده است.

فیبر نوری یا تارنوری (Optical fiber) رشته‌ی بلند و باریکی از یک ماده شفاف همانند شیشه (سیلیکا) یا پلاستیک می‌باشد که این قابلیت را دارد تا نوری را که از یک سر به آن وارد شده از سر دیگر خارج کند.

پهنای باند فیبر نوری بسیار از کابل‌های معمولی بسیار بلندتر بوده و با آن می‌توان صوت، داده‌های تصویر و داده‌های دیگر را به‌راحتی با پهنای باند بالا تا 100 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

امروزه مخابرات نوری از مهم‌ترین ابزار انتقال اطلاعات به دلیل پهنای باند وسیع‌تر در مقایسه با کابل‌های مسی و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره‌ای به حساب می‌آید.

یکی از ابزار توسعه ارتباطات پیشرفته در دنیای امروز شبکه فیبر نوری است واین قابلیت را دارد که نیازهای روزافزون جامعه به انتقال داده‌ها و ارتباطات را به شکلی بهینه و کارآمد برطرف می‌کند.

استفاده و توسعه از شبکه فیبر نوری در حال حاضر نه تنها به توسعه صنعت ارتباطات کمک می‌کند بلکه در زمینه‌های مختلف دیگر هم مزایای بسیار زیاد و قابل توجه‌ای دارد.

از مهم‌ترین مزایای تمرکز بر توسعه شبکه فیبر نوری می‌توان به افزایش ظرفیت و سرعت بالا ی انتقال اطلاعات اشاره داشت.

این فناوری در مقایسه با کابل‌های قدیمی که از جنس مس بودن از کارآمدی بسیار مهم و قابل توجهی برخوردار است و با فناوری جهان امروز مانند نیاز به انتقال داده‌های پیچیده و حجیم، کاملا انطباق دارد.

همین مسئله موجب شده تا شبکه فیبر نوری به یکی از مولفه‌های کلیدی توسعه در کشورهای مختلف جهان بدل شود.

افزون بر این شبکه فیبر نوری تاثیر بسیار زیادی در بر طرف کردن مشکلاتی از جمله اختلال اتصال در اثر تداخل الکترومغناطیس و ضعف سیگنال در مسافت‌های طولانی دارد.

نور کمتر از سایر ابزار انتقال داده تحت تاثیر عوامل ایجاد کننده اختلال قرار می‌گیرد و همین موضوع موجب افزایش کیفیت انتقال داده‌ها و اطلاعات می‌شود.

از دیگر مزایایی که توسعه شبکه فیبر نوری می‌تواند به همراه داشته باشد می‌توان به کاهش هزینه‌های بلند مدت، عمر طولانی، نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری و امنیت بالا در انتقال داده‌ها نیز اشاره کرد.

با عنایت به امتیازارت و مزایای یاد شده لزوم وجود و توسعه شبکه فیبر نوری در طول سال‌های اخیر برای بسیاری از کشورهای جهان آشکار شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید