وزیر ارتباطات خواستار بررسی و رفع اختلالات اینترنت شد

وزیر ارتباطات خواستار بررسی و رفع اختلالات اینترنت شد

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تکریم و معارفه مدیران جدید وزارتخانه به بررسی اختلالات شبکه تلفن همراه و رفع مشکلات شبکه اینترنت و کوتاهی احتمالی اپراتور‌های تلفن همراه تاکید کرد.

اختلالات اینترنت
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به افزایش نارضایتی از شبکه اینترنت ثابت و سیار در کشور از روسای جدید سازمان تنظیم مقرارات و ارتباطات رادیویی درخواست کرده است تا خدمات، مشکلات و کوتاهی‌های احتمالی اپراتورهای تلفن همراه را ارزیابی و برای مردم تشریح کنند و نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایند.

پیش از این علت کندی در شبکه اینترنت افزایش استفاده از اینترنت در ساعات پیک مصرف با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و آموزش آنلاین بیان شده بود که با افزایش پهنای باند و افزایش ظرفیت لینک‌های داخلی انتظار می‌رفت تا اختلالات کاهش یابد با این وجود همچنان اختلالات در شبکه اینترنت ثابت ادامه دارد.

برخی از قوانین سازمان تنظیم مقررات نیاز به تجدید نظر دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تکریم و معارفه مدیران جدید وزارتخانه به جایگاه رفیع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش ICT اشاره و بیان کرد برخی از قوانین این سازمان نیاز به تجدید نظر دارد تا با برنامه‌ریزی این جایگاه ارتقا یابد.

زارع‌پور توسعه ارتباطات ثابت را یکی از ماموریت‌های مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دوره جدید عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد تا به زودی شاهد ایجاد رقابت در حوزه ارتباطات ثابت و برعکس شدن نسبت دسترسی ارتباطات ثابت و همراه باشیم.

وضعیت ارتباطات سیار باید ارتقا یابد

زارع‌پور به وضعیت نا‌مناسب ارتباطات سیار در برخی مناطق اشاره کرد و افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید پیگیر ارتقای وضعیت ارتباطات سیار شود و اگر کوتاهی‌هایی از طرف اپراتورها در این حوزه وجود دارد برای مردم تشریح کند تا مردم از دلایل اختلالات موجود آگاه شوند.

وزیر ارتباطات خواستار رفع سریع ضعف‌های پاسخگویی در سامانه و تلفن 195 سازمان تنظیم مقررات شد. یکی از گزارشات پر تکرار در سامانه 195 کندی شبکه اینترنت در ساعات پیک مصرف بوده که دستور رسیدی به این موضوع صادر شده است.

زارع‌پور در راستای توسعه اقتصادی و آبادانی روستاها دسترسی به شبکه پایدار و پرسرعت را ضروری دانست و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال 1401 بخش زیادی از روستاهای باقیمانده را به ارتباطات پرسرعت متصل کنیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید