شبکه اینترنت کشور در حالت نرمال است

شبکه اینترنت کشور در حالت نرمال است

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند، با آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش مصرف اینترنت کاربران با توجه به مجازی بودن آموزش، شاهد کاهش کیفیت اینترنت بوده‌ایم و شکایات زیادی از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با کندی اینترنت ثبت شده است.

کندی اینترنت

مجید حقی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با کاهش کیفیت اینترنت بیان کرد: با افزایش پهنای باند بین‌الملل در شرکت ارتباطات زیرساخت و افزایش ظرفیت لینک‌های داخلی به‌ویژه در لایه مخابرات در اپراتورها در حال حاضر کیفیت شبکه اینترنت در حالت نرمال قرار دارد.

مجید حقی به دستور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیته ویژه‌ای جهت بررسی و حل مشکلات کندی اینترنت در برخی نقاط کشور با حضور مدیران رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ثابت و سیار ایجاد شده است و با افزایش پهنای باند بین‌الملل در شرکت ارتباطات زیرساخت و افزایش ظرفیت لینک‌های داخلی به ویژه در لایه مخابرات در اپراتورها در حال حاضر کیفیت شبکه اینترنت در حالت نرمال قرار دارد.

حقی علت اصلی کندی اینترنت را بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و آموزش مجازی دانست. با آغاز سال تحصیلی جدید استفاده از اینترنت افزایش چشم‌گیری داشته است که باعث کندی و کاهش کیفیت اینترنت به ویژه در شاخص pocket lost (بسته‌های گمشده) شده است.

معاون امور پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه اظهار داشت: در کنار اقدامات رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای ارتباطی برای افزایش ظرفیت داخلی و پهنای باند بین‌الملل، به دلیل تغییر زمان بندی کلاس‌های مدارس و مراکز آموزش عالی و پراکندگی آن در ساعات صبح و بعدازظهر، ساعت‌های اوج مصرف در طول شبانه‌روز تغییر کرده و در پی آن کیفیت شبکه نیز بهتر شده است.

وی در ادامه تاکید کرد فرآیند پایش کیفیت در شبکه دیتای کشور، امری مستمر است و به طور مرتب در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد تا مردم از خدمات با کیفیت در این حوزه بهره‌مند شوند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید