پهنای باند اینترنت کشور کاهش نداشته است

پهنای باند اینترنت کشور کاهش نداشته است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، مرکز ملی فضای مجازی در رابطه با کاهش سرعت اینترنت بیان کرده است پهنای باند اینترنت کاهش نداشته و افزایش استفاده از خدمات آنلاین ، عدم توسعه شبکه ثابت کشور و تنها تمرکز بر توسعه ارتباطات سیار باعث ایجاد اختلالات شده است.

کاهش سرعت اینترنت

مدتی است که اختلالات اینترنت افزایش یافته است و سرعت اینترنت در ساعاتی از شابانه روز کاهش داشته است و باعث نارضایتی بسیاری از مردم، کسب و کارها گردیده است، پیرو نارضایتی‌های ایجاد شده عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور دستور پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به این موضوع را داده است.

ابوالفضل روحانی معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در رابطه با گفته برخی از رسانه‌ها که علت افت کیفیت اینترنت را ناشی از کاهش دستوری پهنای باند اینترنت و صدور نشدن مجوز خرید پهنای باند بین‌الملل به شرکت ارتباطات زیرساخت از سوی این مرکز بوده اعلام کرد: پهنای باند اینترنت در کشور کاهش نداشته و منعی برای توسعه پهنای باند اینترنت وجود ندارد. مسئله اینجا است که به دلیل بی‌توجهی چند سال گذشته به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت و عقب‌ماندگی جدی کشور در این بخش، هر میزان از توسعه پهنای باند اینترنت پس از مدتی پاسخگوی نیازهای کشور نخواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: تنظیم‌گری وزارت ارتباطات در سال‌های اخیر به نحوی بوده که مزیت رقابتی توسعه ارتباطات ثابت در کشور از بین رفته و عمده توسعه کشور بر مبنای ارتباطات سیار بوده است. در چنین شرایطی خواه ناخواه افزایش تقاضا برای دسترسی به محتوا یا خدمات داخلی و خارجی موجب اختلال و کاهش کیفیت دسترسی خواهد شد. مخصوصاً اینکه در دو سال گذشته با فراگیری بیماری کرونا، میزان استفاده از خدمات پرترافیک مثل VODها و آموزش آنلاین به شدت افزایش یافته است. این مسئله کمبودها و توسعه نیافتگی‌ها در زیرساخت ارتباطی کشور را به طور ملموس و به صورت عمومی هویدا کرده است.

ابوالفضل روحانی همچنین بیان کرد مرکز ملی فضای مجازی از سال 96 پیگیر تغییر معماری شبکه ارتباطی کشور و توسعه زیرساخت ارتباطی ثابت از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود؛ اما همراهی مناسبی در این خصوص شکل نگرفت. او اضافه کرد که وزیر ارتباطات دوره جدید توسعه ارتباطات ثابت را یکی از اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ و نیاز است ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی کشور هم با وزیر در این خصوص همکاری کنند تا هرچه سریع‌تر این عقب‌ماندگی جبران شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید