اتصال تمام روستاهای کشور به شبکه اینترنت پر سرعت

اتصال تمام روستاهای کشور به شبکه اینترنت پر سرعت

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اعلام کرده طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال 1401 تمام روستاهای کشور به شبکه پر‌سرعت اینترنت متصل می‌شوند. البته با توجه به صعب‌العبور بودن روستاهای باقی مانده که از اینترنت پر سرعت بهره‌مند نشده‌اند این کار دشوار خواهد بود اما وی این نوید را داده است.

اینترنت روستا

عیسی زارع پور در حاشیه بازدید از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مشهد در رابطه با هدف بازدید و برنامه توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در روستاهای کشور بیان کرد: در برنامه ششم توسعه یکی از تکالیف این بوده تا وزارت ارتباطات تا آخر سال 1400، 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار را به  شبکه ملی اطلاعات ( اینترنت ملی) متصل کند که در حال حاضر با اندکی اغماض این کار در حال انجام است.

وی در ادامه در رابطه با توسعه اقتصاد دیجیتال افزود: باید از زیر ساخت‌های ارتباطی برای توسعه اقتصاد روستاها استفاده کرده و بتوانیم دستاوردها و مزیت‌های روستا را بازاریابی و اقتصاد دیجیتال در روستا را در بستر شبکه ارتباطی فعال کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با توسعه تولید محتوا دیجیتال اظهار کرد: مجموعه فعال در این پارک زیر‌ساخت بسیار خوبی برای تولید محتوای دیجیتال فعال است و می‌تواند نمونه و الگوی بسیار خوبی برای تمام کشور باشد. چنین زیست بومی راه افتاده تا شرکت‌های نو پا بتوانند برای تولید محتوای دیجیتال در بخش‌های مختلف از جمله تولید انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای و.... از این امکانات استفاده کنند.

عیسی زارع پور در ادامه بیان کرد: باید زیست بوم‌های اینگونه را در تمام کشور توسعه دهیم تا زیر ساخت تولید محتوای دیجیتال مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی در تمام کشور فراهم شود. قابلیت این را داریم که محتوای شبکه ملی اطلاعات و خدمات آن را توسط همین جوانان فراهم نماییم و به دست آنان بتوانیم تمام زیر ساخت‌های لازم را  به شکل بومی داشته باشیم.

وی درباره توسعه شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات نیاز به زمان دارد به دلیل افزایش قیمت ارز و تحریم‌ها اپراتورها با مشکلاتی روبه‌رو شدند. برای توسعه شبکه ملی اطلاعات نیاز به کار جهادی و تیکه بر توان داخلی داریم. در حال حاضر شرکت‌های بسیار قوی در کشور داریم که بسیاری از تجهیزات شبکه را بومی‌سازی کرده‌اند.

زارع پور درخصوص طرح صیانت از کاربران فضای مجازی بیان کرد: کمیسیون مربوطه در مجلس تشکیل شده است و تلاش می‌شود تا حضور فعال داشته باشیم تا این طرح به بهترین شکل ممکن اصلاح شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید