اینترنت ویژه کودکان با مدیریت سیم کارت فراهم می‌شود

اینترنت ویژه کودکان با مدیریت سیم کارت فراهم می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است این وزارتخانه در راستای ایمن کردن فضای مجازی، اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان را تا دو هفته آینده ارائه خواهد کرد تا این دسته از کاربران در معرض محتوای نا‌مناسب قرار نگیرند.

اینترنت کودک

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تغییر ذائقه کاربران اینترنت و فضای مجازی در سال‌های اخیر، ارائه اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان را گامی در جهت رفع دغدغه‌های فرهنگی خانواده‌ها دانست و بیان کرد: فضای مجازی در ایران سال‌ها رها بوده و اکنون دغدغه کاربران نسبت به گذشته تغییر کرده و به دلیل همین تغییر ذائقه کاربران و اصلاح ساختارهای فضای مجازی با سختی‌های زیادی مواجه است. بااین‌حال وزارت ارتباطات براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و وظیفه شرعی و قانونی این سازمان زیرساخت ایمن‌سازی اینترنت را آماده کرده است.

عیسی زارع‌پور همچنین بیان کرد مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات مکلف به ایجاد محیط سالم و ایمن برای کودکان در فضای مجازی است. در همین راستا سرویس‌های ویژه‌ای در آینده نزدیک رونمایی می‌شود تا خانواده‌ها با خیالی آسوده اجازه حضور کودکان خود در فضای مجازی را بدهند.

وزیر ارتباطات در رابطه با نحوه عملکرد اینترنت ویژه کودکان اظهار داشت: کاربران می‌توانند ازطریق کد یواس‌اس‌دی (USSD) و نرم‌افزارهای مدیریت سیم‌کارت از اینترنت کودک استفاده کنند.

«با فعال‌سازی این سرویس محدودیت‌هایی برای دسترسی کودکان اعمال می‌شود تا این دسته از کاربران در معرض محتواهای نامناسب قرار نگیرند. امکان تغییر شیوه دسترسی به حالت بزرگسال در هر لحظه فراهم است و والدین هر زمان که بخواهند می‌توانند از سرویس بزرگسالان استفاده کنند. این سرویس ظرف یک یا دو هفته آینده رونمایی می‌شود.»

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید