توزیع بیش از 1000 سیم کارت کودک مجهز به اینترنت پاک

توزیع بیش از 1000 سیم کارت کودک مجهز به اینترنت پاک

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، تاکنون بیش از 1000 عدد سیم کارت نوجوانان با اینترنت پاک در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ورود محصولات الکترونیکی به خصوص گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و تبلت در خانه‌ها، دغدغه اکثر خانواده‌ها در خصوص فرزندانشان بیشتر و پیچیده تر شده است. در واقع پیشرفت تکنولوژی و حضور آن در زندگی کودکان و نوجوانان تا جایی پررنگ شده است که تلفن و اینترنت به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌ها بین کودکان بدل شده است.

توزیع بیش از 1000 سیم کارت کودک مجهز به اینترنت پاک

علی محمد زنگانه مدیرکل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه ضمن صحبت در خصوص خطرات فضای مجازی و اینترنت برای کودکان و نوجوانان اجرای طرح سیم ‌کارت ویژه کودکان و نوجوانان با اینترنت پاک را گامی مهم در راستای سالم سازی فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان کشور دانست.

وی با اشاره به لزوم شناخت جامعه نسبت به تهدیدها و جرایم جدید ناشی از فضای مجازی بر ضرورت آگاهی بخشی به خانواده‌ها نسبت به این خطرات احتمالی تأکید و تصریح کرد: گروه فضای مجازی و و قوه قضائیه برنامه‌های ویژه‌ پیشگیرانه در این زمینه را در دست تدوین دارند که به زودی نتایج این بررسی‌ها اعلام عمومی می‌شود.

با توجه به صحبت‌های زنگنه علاوه بر سیم کارت‌های نوجوانان نرم افزارهایی با همکاری دولت در دست ساخت است که به زودی برای استفاده نوجوانان و کودکان به مرحله بهره بداری خواهد رسید.

اینترنت پاک چیست؟

از آنجایی که اینترنت و محتویات آن بسیار گسترده و زیاد است، عملا کنترل کودکان و نوجوانان در هنگام استفاده از آن غیرممکن است. 

در واقع اکثر کودکان اینترنت را ابزاری برای سرگرمی می ‌دانند و نه برای کسب آگاهی، از همین رو خطری که کودکان را تهدید می‌کند بسیار بیشتر است چون نمی‏‌دانند چه می‏‌خواهند و به کجا می‏خواهند بروند و این ناآگاهی باعث نگرانی بیشتر والدین می‌شود.

اما اینترنت پاک این امکان را به والدین می‌دهد تا دیگر نگران خطرات احتمالی و  تهدیدات اینترنتی که ممکن است در کمین فرزندانشان باشد، نباشند.

در کل اینترنت پاک، به اینترنتی گفته می‌شود که در آن  خبری از فیس بوک، یوتیوپ و اکثر سایت‌های آپلود عکس و فیلم، دیگ، اورکات و مای‌اسپیس و تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی، گوگل ریدر، بلاگر و وردپرس، تویتر و در کل سایت‌های پر ترافیک نیست.

در سال 1389 علی حكيم جوادی معاون وزیر ارتباطات وقت، اینترنت پاک را نوعی اینترنت نامید که در آن کلیه محتويات ناسالم اخلاقی، محتويات مشوق كفر و الحاد، محتويات مشوق جرم و جنايت، تفرقه برانگيز، نااميدكننده و غيره حذف شده‌اند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید