قیمت خرید تلفن ثابت افزایش یافت

قیمت خرید تلفن ثابت افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، چندین سال است که قیمت خرید تلفن ثابت در کشور ۵۰/۰۰۰ تومان است و این تعرفه تغییری نکرده است. اما طبق مصوبه شماره ۶ جلسه شماره ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات ، تعرفه فروش تلفن ثابت تغییر کرد و از اول مرداد ماه سال ۱۳۹۵ ، بهای خرید و اتصال یک خط تلفن ثابت به ۲۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

قیمت تلفن ثابت
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران محمدرضا بیدخام در این خصوص گفت : متقاضیان دریافت تلفن ثابت در زمان ثبت ‌نام در ازای هر خط تلفن ثابت ، مبلغ ۱۰۰/۰۰۰ تومان را پرداخت می کنند و مبلغ باقی مانده که ۱۰۰/۰۰۰ تومان می باشد در مدت زمان ۳۶ ماه بعد از راه اندازی خط مشترک دریافت می گردد.

باید بدانید که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران محمود واعظی در ماه مبارک رمضان در حاشیه هم ‌اندیشی با بخش خصوصی ، درباره تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات برای تعرفه تلفن ثابت گفته بود که تغییری در آبونمان فعلی تلفن ثابت ایجاد نشده اما به ‌دلیل اینکه ۷ میلیون تلفن ثابت غیر استفاده در کشور داریم که هزینه نگهداری آنها زیاد است ، تصمیم گرفتیم برای روستاها حداقل کارکرد ۲۰۰ دقیقه مکالمه و برای شهرها حداقل کارکرد ۳۳۰ دقیقه مکالمه را در نظر بگیریم به این معنی که حتی اگر کمتر از این میزان از خطوط استفاده نمایند ، لازم است در ازای این دقیقه ها بهایی را پرداخت نمایند.

وی همچنین تاکید کرد که هزینه مکالمات از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش یافته و باید توجه داشت که هر دقیقه مکالمه با موبایل بین ۵۰ تا ۵۷ تومان برای هر مشترک هزینه دارد و با وجود قیمت های جدید تلفن ثابت باز هم هر یک دقیقه مکالمه با موبایل ، ۱۳ برابر تلفن ثابت می باشد.

بعد از این پیشنهادات تعرفه ‌ای در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ، کارگروه تنظیم بازار موظف به بررسی گردید و به گفته وزیر ارتباطات ، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت مخابرات ایران در جلسه های مربوط به آن شرکت کرده و از پیشنهاد تعرفه ای کمیسیون مربوطه دفاع کردند.

کارگروه تنظیم بازار نیز بعد از بررسی ‌های کارشناسی خود با تعرفه‌ های پیشنهادی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موافقت کرد و در نهایت مصوبه به مخابرات ابلاغ گردید ، باید منتظر ماند و نظر مشترکیم مخابرات در این خصوص را دید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید