امواج موبایل در ایران کم خطر است

امواج موبایل در ایران کم خطر است

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، دكتر كاظم ندافی ، ریاست مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت ،  در مصاحبه با جام جم آنلاین گفت : میزان شدت پرتوهایی که از آنتن ‌های تلفن همراه در اماکن عمومی و مناطق مسکونی منتشر می شود بسیار كم است.

دکتر ندافی اظهار داشت : این آنتن ها باید به شکلی در سرتاسر شهرها ، روستاها و مناطق گوناگون نصب گردد كه امواج هر کدام از آنها ، منطقه گسترده ای را تحت پوشش خود قرار دهند. به همین خاطر این آنتن ‌ها معمولا بر روی پشت ‌بام ‌ها ساختمان ها و یا روی دكل ‌های بلند نصب می ‌شوند و امواج آنها در فاصله های كم از آنتن ، به سطح منزل های مسكونی نمی‌رسد.

دکل مخابرات

وی اضافه کرد : با فاصله گرفتن از هر آنتن به دلیل پخش شدن امواج در فضا، شدت پرتو به سرعت كاهش می یابد به شکلی كه منازل و مردم در میدان های بسیار ضعیف قرار می گیرند.

ندافی در ادامه افزود : پرتوهای منتشر شده از نصب آنتن تلفن همراه روی پشت بام منازل ، برای ساكنین ساختمان یا همسایگان آنها به هیچ وجه خطرناک نبوده و به دلیل نصب آنتن در ارتفاعات ، امواج منتشر شده به منزلی كه آنتن‌ بر روی آن نصب شده و خانه های مجاور هرگز نمی رسد.

رئیس مرکز سلامت محیط اضافه كرد : شرایط و قوانین نصب و بهره برداری از دکل های تلفن همراه در کشورمان به شکلی است كه در شرایط جاری برمبنای اطلاعات تایید شده توسط مجامع علمی معتبر جهانی ، مردم می توانند بدون هیچ گونه نگرانی از این تکنولوژی سودمند ، در برقراری ارتباطات استفاده نمایند.

وی در آخر گفت : مركز نظام ایمنی هسته ای و امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی به صورت مستمر بر عملكرد اپراتورهای تلفن همراه کشور نظارت داشته و اطمینان حاصل شود كه همواره شدت میدان های الكترومغناطیسی منتشره از نصب این آنتن ها، در محل های كار و زندگی مردم با استانداردهای مربوطه مطابقت دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید