دستگیری یک هکر نوجوان در اروپا

دستگیری یک هکر نوجوان در اروپا

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، هکر بودن در دنیای مجازی برای برخی از جوانان امروزی به یک سرگرمی و افتخار تبدیل شده است. حال با توجه به این موضوع خبر دستگیری یک نوجوان فنلاندی که بیش از ۵۰ هزار حمله سایبری انجام داده است بیشتر جذاب می شود.

جوان ترین هکر دنیا

این هکر ، "جولیوس کیویماکی" نام دارد که با نام مستعار "Zeekill" به علت ۵۰۷۰۰  بار هک کردن در دادگاه مقصر شناخته شد. او در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ بازداشت و در دوران بازجویی ، یک ماه در حبس بوده است. جالب است بدانید که این نوجوان تنها ۱۷ سال سن دارد. مدارک دادگاه نشان می‌دهد که این هکر ، سیستم‌های کامپیوتری دانشگاه هاروارد ، موسسه فن‌آوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) و سایت‌های خبری را هک کرده است. عملکرد او به این صورت بوده که این نوجوان با دستیابی به ایمیل افراد ، جریان ترافیک به وب سایت ها را مختل کرده و اطلاعات کارت‌های اعتباری آنها را ربوده می ربوده.

با توجه به سن کم و همچنین مهم بودن جرائم شخص خاطی ، دادگاه برای او حکم حبس قطعی صادر نکرد و او را به دو سال حبس تعلیقی محکوم کرد. همچنین دادگاه کامپیوتر این هکر نوجوان را توقیف کرده و به وی دستور داد تا اموالی که از طریق این جرائم خریداری کرده که به ارزش ۶۵۸۸ یورو می باشد را بازگرداند. قاضی این دادگاه گفت که جولیوس کیویماکی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ ، زمانی که دست به هک زده ، ۱۵ و ۱۶ ساله بوده. قاضی تاکید کرده که رای را با توجه به سن و سال این نوجوان در زمان وقوع جرم صادر کرده است. یک مشاور پرونده که مشاور یوروپل (پلیس اروپا) می باشد ، نسبت به رای صادر شده ابراز نگرانی کرده و از صادر کنندگان رای سوال کرده که چنین رای هایی باعث منع هک شدن سایبری توسط هکرها می شود یا خیر ؟

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید