فیبرنوری ایرانسل به استان مرکزی رسید‎

فیبرنوری ایرانسل به استان مرکزی رسید‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، بین شهرداری اراک و ایرانسل و با حضور وزیر ارتباطات تفاهم‌ نامه پروژه فیبرنوری به امضا رسید و این اپراتور عملیات اجرایی شبکه فیبرنوری کسب‌وکارها و منازل را در این استان آغاز کرد.

براساس گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط‌ عمومی ایرانسل در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در روز گذشته برگزار شد تفاهم‌نامه پروژه فیبرنوری بین بزرگ‌ترین و اولین اپراتور دیجیتال ایران و شهرداری اراک در محل استانداری مرکزی به امضا رسید.

مدیرعامل ایرانسل «بیژن عباسی‌آرند» طی گفت‌وگویی با وزیر ارتباطات در این جلسه به پروژه‌های توسعه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها توسط ایرانسل در شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و گفت: «پروژه فیبرنوری ایرانسل و شهرداری اراک با امضای این تفاهم‌نامه آغاز شده است و تا پایان این پروژه 165 هزار مشترک می‌توانند از خدمات فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل بهره‌مند شوند».

در این جلسه وزیر ارتباطات نیز تاکید کرد کشور نیازمند به یک شبکه پرسرعت است و هیچ تکنولوژی به‌ جز فیبرنوری نمی‌تواند سرعت‌های بالا را فراهم کند: «در دولت سیزدهم یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهاست و هدف‌ گذاری شده تا 20 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گیرند. اجرای پروژه FTTH شهرستان خمین نیازمند هماهنگی‌های شهری است و اگر این همراهی از سوی مدیریت شهری خمین با ایرانسل صورت گیرد این پروژه در خمین تا دهه فجر به مرحله بهره‌برداری می‌رسد».

لازم به ذکر است امضای این تفاهم‌ نامه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «عیسی زارع‌پور»، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «امیر محمدزاده لاجوردی»، معاون امور دولت، «رضا باقری اصل»، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «فرزاد مخلص‌الائمه»، استاندار مرکزی، «علی‌اکبر کریمی» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، «ولی‌الله بیاتی»، سرپرست شهرداری اراک، «مجتبی قاسمی»، مدیرکل دفتر هماهنگی و امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «محمد نوروزی»، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، «فرهنگ سیفعلیان»، مدیرعامل ایرانسل، «بیژن عباسی‌آرند» و جمعی از مدیران استانی و منطقه‌ای انجام شد.

همچنین طی ارتباط تصویری که با شهر خمین داشتتند پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر خمین با حضور «حمید کمانکش» فرماندار این شهرستان شروع به کار کرد.

طی این پروژه برای نخستین بار بزرگ‌ترین و اولین اپراتور دیجیتال ایران در استان مرکزی عملیات اجرایی حفاری فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها را در شهرستان خمین به طول اجرایی 35 کیلومتر آغاز کرده است.

قبل از این موضوع در روز 27 اردیبهشت‌ماه 1402 سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری ایرانسل طی مراسمی به واسطه رئیس‌ جمهور افتتاح شد و در این مراسم سرویس اینترنت فیبرنوری که به‌ عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود در قالب «طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها» به مرحله بهره‌برداری رسید و به‌ عنوان نخستین شهر بابل در استان مازندران این سرویس ایرانسل را دریافت کرد.

همچنین با همکاری شهرداری شیراز در تاریخ 22 مهرماه سال جاری تفاهم‌ نامه توسعه دسترسی فیبرنوری شیراز و قرارداد صدور مجوز حفاری پروژه فیبرنوری شهر صدرا با همکاری شهرداری صدرا با حضور وزیر ارتباطات به امضا رسید و عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر تبریز در تاریخ 9 آبان 1402 نیز با مشارکت شهرداری این شهر و ایرانسل طی مراسمی آغاز شد.

همچنین در مرداد 1402 ایرانسل موافقت‌ نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد.

با دریافت این پروانه ایرانسل که تا پیش‌ از این خدمات مختلف دیجیتالی و ارتباطی از جمله شبکه تلفن همراه نسل 2 (2G)، نسل 3 (3G)، نسل 4 و 4.5 (4G/LTE-A) و نسل 5 (5G) و خدمات اینترنت پرسرعت ثابت بی‌سیم (WiMAX و TD-LTE) را به مشترکان خود ارائه داده بود به طور رسمی به جمع ارائه‌ دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبرنوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق پیوست.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید