انتقال شارژ همراه اول از خطوط اعتباری و دائمی‎

انتقال شارژ همراه اول از خطوط اعتباری و دائمی‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، روش‌های زیادی برای شارژ کردن اعتبار پولی خطوط اعتباری همراه اول وجود دارد که یکی از این روش‌ها انتقال شارژ از یک خط دیگر است.

فرقی نمی‌کند آن خط دیگر از جزو خطوط اعتباری همراه اول باشد یا دائمی در هر صورت راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از خط یک همراه اول به یک خط اعتباری این اپراتور شارژ انتقال دهید. جهت انتقال شارژ از یک خط همراه اول به خط دیگر لازم است شرایطی را بپذیرید و همچنین شما باید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید. اگر می‌خواهید با تمام جزئیات و همچنین هزینه استفاده از این سرویس آشنا شوید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

شرایط انتقال شارژ به خط اعتباری همراه اول:

اگر شما به عنوان صاحب خط اعتباری همراه اول به هر دلیلی نیاز دارید که از خط همراه اول دیگری به خط شما اعتبار انتقال داده شود هیچ تفاوتی ندارد که آن خط اعتباری باشد یا دائمی زیرا از هر کدام که بخواهید می‌توانید به خط خود اعتبار انتقال دهید.

هرچند روش انتقال اعتبار از خط‌ های اعتباری با خط‌ های دائمی متفاوت است اما در هر دو نوع سیم‌کارت امکان انتقال اعتبار برای شما فراهم شده است.

البته لازم است به این نکته توجه داشته باشید که اگر قرار باشد از خط دائمی همراه اول به خط اعتباری شارژ انتقال دهید لازم است مبلغ انتقال اعتبار به اضافه کارمزد سرویس (40 تومان به اضافه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده) کمتر از میزان 60 درصد سقف بدهی مجاز خط دائمی مشترک انتقال‌ دهنده باشد.

این نکته را از یاد نبرید که اگر بدهی مشترکان خطوط دائمی همراه اول به 60 درصد مبلغ ودیعه‌شان برسد نمی‌توانند از سرویس انتقال وجه استفاده کنند. هر زمان که این مشترکان بدهی خود را بپردازند می‌توانند مجددا از این سرویس استفاده کنند.

انتقال اعتبار از خطوط اعتباری همراه اول مستلزم رعایت شرایطی است که فقط در صورتی که از این شرایط برخوردار باشید انتقال اعتبار امکان‌پذیر است.

مشترکانی که دارای خط اعتباری هستند و قصد دارند شارژ به خط اعتباری دیگری انتقال دهند باید تا مبلغی را انتقال دهند که پس از کسر آن مبلغ از اعتبار خودشان همچنان حداقل 500 تومان (5 هزار ریال) از اعتبارشان برای خط خودشان باقی بماند.

بنابراین اگر شما هم دارنده خط اعتباری هستید و قصد انتقال 10 هزار تومان اعتبار به یک خط دیگر را دارید لازم است حداقل به میزان 10 هزار و 500 تومان اعتبار داشته باشید تا پس از انتقال همچنان 500 تومان اعتبار برای خودتان باقی بماند.

پس از انتقال اعتبار میزان مبلغی که منتقل شده است به قبض بعدی مشترکان خطوط دائمی افزوده می‌شود و اگر هم شخصی اعتبار را از خط اعتباری انتقال داده باشد، مبلغ انتقال داده‌ شده از موجودی اعتبار خط انتقال‌ دهنده کسر می‌شود.

بیشترین و کمترین میزان اعتبار که قابل انتقال می‌باشد چقدر است؟

برای مبلغی که می‌توانید از خطوط اعتباری و دائمی همراه اول به یک خط اعتباری دیگر از همین اپراتور اعتبار انتقال دهید حداکثر و حداقل مشخصی وجود دارد. بنابراین این امکان برای شما وجود دارد که هر مبلغی را که تمایل داشتید به خط دیگری انتقال دهید.

سقف و کف انتقال اعتبار برای خطوط اعتباری و دائمی هیچ تفاوتی ندارد. چه شما صاحب خط دائمی همراه اول باشید و چه دارنده خط اعتباری این اپراتور در هر انتقال اعتبار حداقل به مبلغ یک هزار تومان و حداکثر مبلغ 100 هزار تومان می‌توانید انتقال دهید.

همچنین لازم است این موضوع را هم در نظر داشته باشید که مبلغ اعتباری که قصد انتقال دادن به خط اعتباری دیگری را دارید باید مضربی از یک هزار تومان باشد. بنابراین امکان انتقال اعتبار خارج از این مضرب وجود ندارد یعنی مبلغی کمتر از 1000 تومان و مبلغی بیشتر از 100 هزار تومان را نمی‌توانید انتقال دهید.

هزینه انتقال شارژ به خط اعتباری همراه اول:

در هر مرتبه انتقال شارژ از خط همراه اول افزون بر مبلغی که انتخاب می‌کنید به یک خط اعتباری همراه اول انتقال دهید، لازم است هزینه‌ای هم به‌عنوان هزینه انتقال اعتبار بپردازید.

تفاوتی در محاسبه این هزینه وجود ندارد که شما مشترک خط اعتباری همراه اول هستید و یا خط دائمی؛ در هر صورت لازم است در هر بار استفاده از سرویس انتقال اعتبار مبلغ 40 تومان به اضافه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنید.

روش‌های انتقال شارژ به خط اعتباری همراه اول:

حالا که با تمامی نکات مهم در رابطه با انتقال اعتبار به خطوط اعتباری همراه اول آشنا شده‌اید لازم است از روش‌هایی که این اپراتور برای انجام این کار در نظر گرفته است اطلاع پیدا کنید. به منظور انتقال اعتبار چه مشترک خطوط اعتباری باشید و چه دائمی همراه اول می‌توانید از سه روشی که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد استفاده کنید.

1- انتقال اعتبار با استفاده از کددستوری:

یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها جهت انتقال شارژ به خطوط اعتباری همراه اول استفاده کردن از کدهای دستوری است. البته لازم است این را در نظر داشته باشید که کد دستوری در نظر گرفته‌شده جهت انتقال اعتبار برای مشترکین خطوط دائمی همراه اول با کدی که برای مشترکین خطوط اعتباری تعیین شده متفاوت است.

اگر جزو مشترکان با خطوط اعتباری همراه اول هستید لازم است در قسمت شماره گیر موبایلتان کددستوری #142*10* (ستاره ده ستاره صد و چهل و دو مربع) را شماره گیری کنید و بر روی گزینه تماس ضربه بزنید. سپس بعد از وارد کردن این کد پیغامی به شما نمایش داده شده و از شما درخواست می‌شود که شماره خطی را که می‌خواهید به آن اعتبار انتقال دهید را وارد کنید.

در ادامه لازم است مبلغی را که می‌خواهید به خط طرف مقابل منتقل کنید را وارد کرده و پس از آن منتظر باشید تا نتیجه درخواست انتقال شارژ در قالب یک پیامک به شما اطلاع‌رسانی شود. در صورت انجام انتقال، هزینه انتقال به علاوه مبلغی که انتقال داده‌اید از اعتبار خط شما کسر می‌شود.

اگر جزو مشترکانی هستید که از خط دائمی همراه اول استفاده می‌کنید جهت انتقال وجه از طریق کد دستوری لازم است کد اختصاصی خطوط دائمی را وارد کنید. این کددستوری عبارت است از #141*10* (ستاره ده ستاره صد و جهل و یک مربع). ابتدا لازک است این کد را در شماره‌گیر موبایلتان بگیرید و سپس در مراحل بعد شماره مورد نظر جهت انتقال دادن وجه و مبلغی را که قصد دارید انتقال دهید را وارد کرده و در انتظار نتیجه درخواست انتقال شارژ بمانید.

در صورتی که دارای شرایط انتقال اعتبار باشید، مبلغ مورد نظر برای انتقال و هزینه انتقال شارژ در قبض بعدی شما محاسبه خواهد شد.

2- انتقال اعتبار از طریق همراه من:

اپلیکیشن همراه به اپراتور همراه اول تعلق دارد و در کنار خدمات مختلفی که به مشترکان این اپراتور ارائه می‌کند امکان انتقال اعتبار را هم برای مشترکین فراهم کرده است. اگر جرو مشترکین خطوط اعتباری هستید و قصد دارید از طریق اپلیکیشن شارژی را به یک خط اعتباری دیگر انتقال دهید لازم است به منظور انجام این کار در میان خدمات مختلف این اپ گزینه «خدمات شارژ» را انتخاب کنید. 

در ادامه بر روی بخش «انتقال اعتبار» ضربه بزنید تا فرایند انتقال برای شما آغاز شود. در مرحله بعدی لازم است کدی که از طریق پیامک برایتان ارسال شده است را وارد کنید و سپس شماره مقصد را تایپ کنید.

در آخرین مرحله لازم است مبلغی را که مایل هستید آن را انتقال دهید وارد کنید و در انتظار پیغام نتیجه بررسی درخواست خود باشید.

چنانچه جزو مشترکان خطوط دائمی همراه اول هستید، لازم است بعد از مراجعه به اپلیکیشن همراه من سرویس «انتقال اعتبار» را انتخاب کنید و بعد از آن کدی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید.

در ادامه لازم است مبلغی را که می‌خواهید به خط دیگری انتقال دهید انتخاب کرده و بعد شماره مقصد خود را هم درج کنید و درخواست انتقال بدهید تا بعد از بررسی‌های لازم این درخواست نتیجه به شما نمایش داده شود.

3- انتقال اعتبار از طریق پیامک:

جهت انتقال شارژ از خطوط اعتباری و دائمی اپراتور همراه اول معمولا دو روش وجود دارد که عبارت است از: استفاده از کد دستوری و اپلیکیشن همراه من که بسیار کاربردی‌تر و سریع‌تر از روش‌های دیگر است.

با این حال همراه اول امکان انتقال اعتبار از طریق پیامک را هم فراهم کرده و البته این روش همیشه در دسترس نیست و در مواقعی عملیات انتقال وجه از این طریق، نیمه کاره و ناتمام باقی می‌ماند.

ما قصد داریم در ادامه نحوه انتقال شارژ به خطوط اعتباری همراه اول با استفاده از پیامک را هم به شما کاربران عزیز آموزش دهیم اما هم‌چنان توصیه‌ی ما این است که از دو روش قبلی برای انجام این کار استفاده کنید تا کارتان با سرعت بیشتر و با درصد خطای کمتری انجام شود.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که در متن ارسالی برای این شماره باید چه چیزی بنویسید و در پاسخ به این سوال لازم است به شما بگویم که باید با یک الگوی مشخص اطلاعات مورد نیاز برای انتقال را در پیامک خود بنویسید.

لازم است در قالب یک پیامک شماره‌ موردنظر * (ستاره) مبلغ مورد نظر (به ریال) را وارد کنید.

به این موضوع دقت داشته باشید که در ابتدای پیامک باید شماره‌ای که قصد انتقال شارژ را دارید وارد کنید، بعد * (ستاره) را وارد کنید و در ادامه، مبلغ مورد نظر برای انتقال را به ریال وارد کنید.

به یاد داشته باشید که در متن این پیامک نباید هیچ حرف، کلمه، علائم نگارشی، اموجی یا عدد دیگری وارد کنید. همچنین تمام این اطلاعات را به‌صورت پشت سر هم و بدون هیچ فاصله‌ای باید تایپ کنید.

پس از نوشتن این اطلاعات پیامک را ارسال کنید. در ادامه اگر همه چیز به‌درستی پیش برود در قالب یک پیامک نتیجه درخواست انتقال اعتبار در قالب پیامک به شما اعلام اطلاع داده خواهد شد.

از هر روشی که برای انتقال وجه استفاده کردید لازم است یک نکته را به یاد داشته باشید: اگر شماره موبایلی که برای انتقال اعتبار به آن اقدام کرده‌اید اشتباه وارد کنید مبلغ شارژ به آن شماره انتقال پیدا خواهد کرد و راهی برای تصحیح آن و بازگشت وجه انتقال‌ یافته وجود ندارد.

پس هنگام وارد کردن شماره در فرایند انتقال وجه حواستان باشد که شماره را به درستی و با دقت بالا را وارد کنید.

سوالات متداول:

- از چه کدی برای انتقال اعتبار همراه اولمی توان استفاده کرد؟

کد انتقال برای خطوط دائمی همراه اول عبارت است از #141*10* (ستاره ده ستاره صد و چهل و یک مربع) و برای خطوط اعتباری همراه اول #142*10* (ستاره ده ستاره صد و چهل و دو مربع) است.

- انتقال اعتبار همراه اول چقدر هزینه دارد؟

هر انتقال اعتبار برای انتقال‌دهنده 40 تومان به‌علاوه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده هزینه دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید