افتتاح اولین فاز پروژه توسعه فیبر نوری

افتتاح اولین فاز پروژه توسعه فیبر نوری

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، زارع‌پور از افتتاح اولین فاز پروژه توسعه فیبر نوری خبر داد. وزیر ارتباطات اظهار داشت زیرساخت توسعه کشور در چند دهه آینده، توسعه شبکه فیبر نوری است. زارع‌پور باور دارد لزوم توسعه فیبر نوری فارغ از این است که سرویس داخلی و چه سرویس خارجی بخواهد در کشور فعالیت کند.

فیبر نوری

در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت «عیسی زارع‌پور» با اشاره به یکی از برنامه‌های روز جهانی ارتباطات گفت:

«افتتاح فاز اول پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که امروز کلید خواهد خورد. در فاز اول، سه میلیون خانوار در حدود صد شهر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که در 10 شهر شاهد پوشش بیش از 70 درصدی هستیم.»

وی با بیان اینکه در شهرهای تحت پوشش از امروز خدمات‌دهی به مردم آغاز خواهد شد، گفت: «برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان سال بین 8 تا 10 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.»

زارع‌پور معتقد است زیرساخت توسعه کشور در چند دهه آینده توسعه شبکه فیبر نوری است: «فارغ از اینکه چه سرویس داخلی و خارجی بخواهد در کشور فعالیت کند.»

بنابر اعلام زارع‌پور، ظرفیت ارتباطات ثابت کشور با توسعه فیبر نوری به میزان قابل‌ ملاحظه و چشمگیری افزایش پیدا می‌کند و کیفیت و ارتباطات سرعت همراه نیز بیشتر خواهد شد؛ چرا که هم بار ارتباطات از روی شبکه همراه برداشته می‌شود و هم اپراتورها با اتصال BTSها به فیبر نوری می‌توانند سرعت حداکثری را به مردم ارائه کنند.

وزیر ارتباطات با تأکید بر شفاف ‌بودن پروژه توسعه فیبر نوری اظهار داشت مردم با مراجعه به وب‌سایت iranfttx. ir می‌توانند، مناطقی که تحت پوشش فیبر نوری هستند را مشاهده کنند: «درصورتی ‌که منزل و محل سکونت آن‌ها تحت پوشش فیبر نوری قرار داشت، می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. اپراتورها نیز ملزم هستند برای متقاضیان ظرف یک ماه دسترسی ایجاد کنند.»

عیسی زارع‌پور در پایان صحبت‌های خود توسعه فیبر نوری را یک پروژه ملی و بزرگ دانست و گفت این پروژه حجم کار اجرایی بسیار زیادی لازم دارد و به همین دلیل از مردمی که هنوز تحت پوشش قرار نگرفته‌اند، درخواست صبوری کرد: «چنین پروژه‌ای در کشورهایی مثل ایران حداقل بین 7 تا 8 سال زمان لازم دارد، اما ما طوری برنامه ریزی کردیم که این پروژه را طی سه سال عملیاتی کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.»

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید