سیم کارت چقدر مالیات بر ارث دارد

سیم کارت چقدر مالیات بر ارث دارد

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، توضیحات محسن ابراهیمی درمورد میزان مالیات بر ارث سیم‌کارت مبنی بر این است که: طبق ماده 17 قانون مالیات‌های مستقیم، حق الامتیاز سیم‌کارت 10 درصد ارزش روز سیم‌کارت است.

مالیات سیم کارت

طبق ماده 17 قانون مالیات‌های مستقیم اگر همان روزی که فرد فوت کرده قیمت سیم‌کارت 10 میلیون تومان باشد و ورثه قصد داشته باشند در همان روز حق الامتیاز آن را واگذار کنند، باید 10 درصد قیمت روز سیم کارت یعنی معادل یک میلیون تومان بابت مالیات بر ارث پرداخت کرده و هیچ نوع مالیات دیگری به آن تعلق نمی‌گیرد.

طبق این گزارش، قبل از سال 1395، بعد از اینکه فردی فوت می‌کرد، ورثه باید تا شش ماه در اظهارنامه‌ای تمامی اموال متوفی را اعلام می‌کردند و میزان مالیات بر ارث را به موجب این اظهارنامه پرداخت می‌کردند. اما با توجه به شرایط اجتماعی کشور که معمولا بسیاری از وراث تمایل نداشتند بلافاصله ارث باقی مانده را تقسیم کنند، الزام به تعیین تکلیف و پرداخت مالیات موجب ایجاد نارضایتی‌هایی برای مردم شده بود.

قانون از سال 1395 تغییر کرد و بعد از آن وراث می‌توانند در هر زمانی که تمایل داشتند تکلیف اموال متوفی را روشن کرده و در همان زمان میزان مالیات بر ارث را پرداخت نمایند؛ بنابراین قانون از سال 95 به بعد وراث تا زمانی که تمایلی به تعیین تکلیف اموال متوفی نداشته باشند، نباید هیچ نوع مالیاتی پرداخت کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید