افتتاح چهارصدمین سایت 5G ایرانسل با حضور زارع‌پور

افتتاح چهارصدمین سایت 5G ایرانسل با حضور زارع‌پور

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، ایرانسل با حضور وزیر ارتباطات، چهارصدمین سایت 5G خود را افتتاح کرد و گفت در آینده سایت‌های بیشتری راه اندازی خواهد شد.

سایت 5G

مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل، با حضور زارع پور، وزیر ارتباطات در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد که شامل تکمیل فاز نخست پروژه توسعه فراگیر نسل پنجم، فاز نخست توسعه خطوط فیبرنوری، توسعه مرکز سوئیچ شمال شرق، سایت‌های ارتباطی روستایی (USO)، فاز جدید توسعه شبکه ثابت و همراه (TD-LTE) و نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من بود.

زارع‌پور در این مراسم از ایرانسل که نقش‌آفرینی فعالی در توسعه اینترنت اشیا دارد و اهمیت اینترنت اشیاء گفت و همچنین از سایر اپراتورها درخواست کرد تا به سرعت، راهکارهای مرتبط را در اختیار مردم قرار دهند.

مدیر عامل ایرانسل، بیژن عباسی‌آرند نیز گفت فاز نخست توسعه فراگیر 5G با 400 سایت، تکمیل شد و از امروز، فاز دوم این پروژه را کلید می‌زنیم.

نخستین ارائه‌دهنده شبکه‌ی 5G در کشور، ایرانسل است و بیشترین تعداد سایت‌های نسل پنجم در ایران را دارد. ایرانسل در مرداد 1399 خدمات 5G را به شکل تجاری شروع کرد و در سال‌های 1399 و 1400 تعداد سایت‌های 5G خود را افزایش داد و به 9 سایت رساند. شرکت ایرانسل از ابتدای 1401، پروژه «توسعه فراگیر 5G در سراسر ایران» را آغاز کرد و 8 شهریور ماه امسال از راه‌اندازی 106 سایت نسل پنج خبر داد. همچنین این اپراتور دیروز نیز چهارصدمین سایت 5G خود را افتتاح کرد.

معاون فنی ایرانسل، حسن بولوردی با اشاره به پشتیبانی گوشی‌های 5G در شبکه ایرانسل از 300 هزار کاربر فعال روازنه در شبکه‌ی ۵G این اپراتور خبر داد و گفت: «در حال حاضر گوشی 4.7 میلیون کاربر در شبکه ایرانسل قابلیت دسترسی به 5G را دارند که به دلیل مشکلات لاک‌بودن برخی برندها، تعدادی حدود 2.3 میلیون گوشی، قابلیت استفاده از شبکه ۵G ایرانسل را دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که 300 هزار نفر به طور روزانه از شبکه 5G ایرانسل استفاده می‌کنند.»

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید