به کارگیری فناوری موج میلیمتری در توسعه شبکه 5G توسط شرکت ایرانسل

به کارگیری فناوری موج میلیمتری در توسعه شبکه 5G توسط شرکت ایرانسل

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با حضور سرپرست معاونت بخش شبکه ایرانسل در دومین روز ششمین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های امواج میلی‌متری و تراهرتز (MMWaTT) نشست تخصصی با موضوع «نقشه راه توسعه مخابرات نسل پنجم باند میلیمتری» برگزار شد.

شبکه نسل پنجم

بر اساس گزارش روابط عمومی ایرانسل، از 4 تا 6 بهمن 1401 با حمایت ایرانسل ششمین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های امواج میلی‌متری و تراهرتز (MMWaTT) در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود، عصر امروز چهارشنبه 5 بهمن، با برگزاری نشست تخصصی «نقشه راه توسعه مخابرات نسل پنجم باند میلیمتری»، به کار خود ادامه داد.

ششمین کنفرانس بین‌المللی فناوری‌های امواج میلی‌متری و تراهرتز (MMWaTT) که توسط مرکز سیستم‌های الکترومغناطیسی کاربردی دانشگاه تهران و پژوهش‌کده فناوری مخابرات و الکترومغناطیس کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز محاسبات و مشخصه‌های دستگاه‌ها و زیرسیستم‌های الکترومغناطیسی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، برگزار می‌شود که با میزبانی دکتر محمد رضوی‌زاده عصر سرپرست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس علی قهرمانی سرپرست معاونت بخش شبکه ایرانسل، دکتر وحید شاه‌منصوری رئیس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و مهندس بابک کاردل معاون شبکه رایتل در دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی امروز در دومین روز این کنفرانس، نشست تخصصی تحت عنوان نقشه راه توسعه مخابرات نسل پنجم باند میلیمتری به صورت زنده از پلتفرم اسکای روم پخش شد.

سرپرست معاونت بخش شبکه ایرانسل در این نشست تخصصی با اشاره به راه‌اندازی بیش از 350 سایت نسل پنج تلفن‌همراه توسط ایرانسل گفت: هدف ما پیشرفت ایرانسل به سمت تکنولوژی‌های بالاتر است چرا که در حال حاضر تمام دنیا برای استفاده از فناوری‌های امواج میلیمتری پیش قدم شده‌اند. به همین دلیل از تیرماه امسال، اولین سایت 5G که مجهز به فناوری موج میلیمتری است را در ساختمان مرکزی ایرانسل راه‌اندازی کردیم.

استفاده از تکنولوژی‌های بالاتر با ظرفیت بالاتر که بیشتر از رشد ترافیک سالانه کاربر روی اپراتور باشد، ما را در بهره گیری از آن ناگزیر می‌کند. چرا که این موضوع بر تجربه کاربر به طور مستقیم در استفاده از شبکه موثر است. با توجه به اینکه یکی ازمهم‌ترین زیر ساخت‌ها مربوط به زیرساخت‌های فیبرنوری که برای فناوری موج میلیمتری است، در حال حاضر این زیرساخت در کشور به طور کامل آماده نیست و مشکلاتی را برای ورود فناوری‌های به روزتر و جدیدتر به وجود می‌آورد.

شرکت ایرانسل اعلام کرد که آمادگی کامل دارد تا علاوه بر مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی که تا کنون در حوزه فیبرنوری در نقاط مختلف کشور انجام داده است، ظرفیت‌های بیشتری را به مختص این پروژه قرار دهد تا همراه با تلاش‌های وزارت ارتباطات و نهادهای ذیربط، منجر به توسعه هرچه بیشتر شبکه تلفن‌همراه مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی شود.

هدف از برگزاری این کنفرانس، گسترش دانش در زمینه فناوری نوظهور امواج میلی‌متری و تراهرتز، از طریق ایجاد بستری مناسب برای گردهمایی محققان، پژوهشگران و دانشمندان برجسته دانشگاهی، به منظور به اشتراک گذاشتن و تبادل تجربیات صنعتی، آزمایشگاهی و نتایج پژوهشی و همچنین حمایت و تشویق از پژوهشگران، برنامه‌ریزی شده است.

اولین ارائه‌دهنده 5G در ایران، ایرانسل بوده که استفاده از فناوری موج میلیمتری را در راه‌اندازی سایت‌های جدید نسل پنج، در برنامه ریزی کار خود قرار داده و از تیرماه 1401، اولین سایت نسل پنج با این فناوری در فرکانس 28 گیگاهرتز در ساختمان مرکزی ایرانسل مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این فناوری برای شما امکان پوشش شبکه در مراکز اداری، تجاری و فضاهای بسته را با سرعت بالاتر از قبل، فراهم می‌آورد.

ایرانسل با بهره‌برداری از نخستین سایت تجاری نسل پنج ایران در اول مرداد 1399، اولین فاز پروژه توسعه فراگیر 5G در ایران را از ابتدای سال 1401 شروع کرده، هم‌اکنون با نصب و اجرای 351 سایت نسل پنج در تمام نقاط کشور، رکورددار تعداد و سرعت سایت نسل پنج در ایران است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید