وزیر ارتباطات از پیشرفت 60 درصدی شبکه ملی اطلاعات خبر داد

وزیر ارتباطات از پیشرفت 60 درصدی شبکه ملی اطلاعات خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، وزیر ارتباطات در پی خبری از پشرفت 60 درصدی شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت در دهه فجر 400 سایت 5G در کشور راه اندازی می‌شوند. عیسی زارع پور در نشست خبری که با حضور اساتید دانشگاه علم و صنعت برگزار شد در رابطه با پروژ‌ه‌های حوزه مدنظر دولت سیزدهم توضیحاتی ارائه کرد. او در ابتدای کار خود در وزارت ارتباطات پروژه‌هایی مانند شبکه ملی اطلاعات و توسعه فیبر نوری را پیگیر شد و در این نشست به توسعه و پیشرفت چنین حوزه‌هایی در کشور اشاره کرد.

فیبر نوری

وی ضمن توضیحاتی درباره شبکه ملی اطلاعات و میزان پیشرفت آن در کشور، اعلام کرد: «شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن در گسترده جغرافیای جمهوری اسلامی ایران است که بر اساس ارزیابی‌هایی که طبق شاخص‌های مورد توافق با مرکز ملی فضای مجازی انجام ‌شده، با وجود همه تلاش‌های صورت‌ گرفته در سال‌های قبل، تا قبل استقرار دولت سیزدهم 30 درصد پیشرفت داشت».

باتوجه به گفته‌های وزیر ارتباطات این پروژه تاکنون 60 درصد پیشرفت داشته است و برای تحقق این شبکه ملی در وزارت ارتباطات هفت پروژه و 200 پروژه ریز و درشت در حال بررسی هستند. باتوجه به مصوبه سال 1399 که توسط شورای عالی فضای مجازی با عنوان طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مشخص شده بود، وظایف وزارت ارتباطات جهت تحقق این شبکه مشخص شده و برای تکمیل این شبکه همچنان تلاش‌‌ها ادامه دارد. از زمانی هم که وزارت ارتباطات پروژه فیبر نوری را از اهداف خود در وزارتخانه در نظر گرفته است همچنان در حال پیگیری‌های لازم می‌باشد. زارع پور در خصوص این پروژه گفت:«این پروژه یک پروژه راهبردی برای کشور به حساب می‌آید و حداقل تا سه دهه آینده کشور را بیمه خواهد کرد و به همین منظور برای ایجاد پوشش 20 میلیون فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها برنامه‌ریزی کرده‌ایم».

به گفته زارع پور وضعیت توسعه فیبر نوری در حال پیشرفت و انجام است. او می‌گوید:«در حال حاضر بیش از سه میلیون پوشش ایجاد شده است و تا پایان دولت این عدد به همان 20 میلیون پوشش خواهد رسید». البته لازم به ذکر است که با وجود پیچیدگی‌ها و دشواری‌ها برای اجرای کامل پروژه به عزم ملی و همراهی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم. خبر راه‌‌اندازی سایت‌های جدید نسل پنجم اینترنت یکی دیگر از موضوعاتی بود که زارع پور به آن اشاره کرد و گفت:«در حوزه افزایش سرعت اینترنت همراه نیز اقدامات خوبی انجام‌ شده است و علاوه بر واگذاری فرکانس‌های جدید به اپراتورها، در دهه مبارک فجر 400 سایت 5G در سراسر کشور راه‌اندازی خواهد شد».

او همچنین طرح راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را از اقدامات وزارت ارتباطات در جهت افزایش بهره‌ وری دانست و گفت:«راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اتفاق بزرگی بود و راه‌اندازی آن در گذشته به یک آرزو تبدیل‌ شده بود تا مردم با یک‌ بار احراز هویت بدون مراجعه حضوری و بدون ارائه مدرک خدمات را از دستگاه‌های اجرایی، عمومی و حاکمیتی دریافت کنند».

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید