اتصال 337 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات

اتصال 337 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند، 337 روستای جدید به شبکه ‌ملی اطلاعات متصل شدند. تا به امروز حدود 30 هزار خانوار از اینترنت پر سرعت در کشور استفاده می‌کنند. طرح شبکه ملی اطلاعات، از اوخر سال 1384 مطرح شده و به علت پیاده سازی این شبکه در همان سال کاهش وابستگی به شبکه اینترنت اعلام شد. در سند این طرح «ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» آمده  و علت آن این است که شبکه ملی اطلاعات با زیرساخت ارتباطی فضای مجازی توانسته شبکه تمامی شبکه‌های کشور شود. این شبکه که از زیر ساخت ارتباطاتی، مدیریت داخلی، شبکه حفاظت شده از اینترنت و همچنین شبکه‌ای با امکانات ارسال تولید محتوا و ارتباطات تشکیل شده برای تمامی مردم درنظر گرفته شده است.

شبکه ملی اطلاعات

از سال 1384 به بعد اجرای این طرح با روندی کاملا کند انجام می‌شد. زمانی که در دولت یازدهم اجرای این طرح توسط مسئولین پیگیری شد در آخر دولت اعلام کرد که فازهای اول، دوم و سوم آن افتتاح و رونمایی می‌شود. یکی از مهم ترین اقدامات وزیر ارتباطات هم در دولت سیزدهم باعث اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه شده است. با این حال بعد از اجرا شدن طرح شتاب بخشی از ماه مهر ماه سال گذشته این پروژه آغاز و در مرحله اجرا به سر می‌برد.

در خصوص همین موضوع عیسی زارع پور«وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات» با انتشار پستی در یک پیام رسان داخلی از آخرین وضعیت اتصال روستائیان به شبکه ملی خبر داد و گفت:«برنامه توسعه پوشش اینترنت روستایی توسط همکارانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان با سرعت دنبال می‌شود. از 16 مهر تا 14 آذر تعداد 337 روستا در پهنای جغرافیایی 27 استان کشور به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند که در مجموع آنها 29758 خانوار با حدود 103 هزار نفر جمعیت از ارتباطات پایدار و پرسرعت برخوردار شدند. از همکارانم در مدیریت توسعه ارتباطات روستایی(uso) و اپراتورهایی که زحمت اتصال این روستاها را به عهده داشتند قدردانی می‌کنم و این مسیر ادامه دارد».

در ادامه ایرج روحی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری موسوم به USO خبر داده است که بیش از 1500 روستای دیگر نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. او سهولت دسترسی به اینترنت پرسرعت و افزایش کاربردهای فناوری اطلاعات و مطالبات مردم در استفاده از شبکه اینترنت پرسرعت را دلیل افزایش آمار روستاها عنوان کرد. روحی معتقد بود بالا رفتن هزینه‌ها برای تهیه تجهیزات توسط اپراتورها و شرایط موجود در کشور از مشکلات پیش روی توسعه ارتباطات در روستاها است.

ایرج روحی در پایان صحبت‌هایش می‌گوید هزینه‌های بالا جهت برق رسانی و راه اندازی جاده‌های دسترسی به مکان سایت‌ها، نبود لینک‌های انتقال جهت اتصاب سایت‌های نصب شده و محدودیت اجرایی اپراتورها از دغدغه‌های توسعه ارتباطات مناطق روستایی می‌باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید