غیر فعالسازی پیامک‌های اطلاع رسانی اپراتور

غیر فعالسازی پیامک‌های اطلاع رسانی اپراتور

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، یکی از مشکلاتی که کاربران تلفن همراه را با مشکل رو به رو کرده است دریافت پیامک تبلیغاتی در ساعات مختلف شبانه روز می‌باشد. بیشتر کاربران به دنبال راه حلی برای عدم دریافت این نوع پیامک‌ها می‌باشند.

پیامک تبلیغاتی

سامانه ستاره 800 مربع #800* روشی جهت جلو‌گیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی است که توانسته مانع از ارسال بخشی از پیامک‌های تبلیغاتی از سر شماره‌های پیامکی شود ولی همچنان پیامک‌هایی از خطوط شخصی جهت تبلیغات ارسال می‌شود.

راه حلی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای جلو‌گیری از ارسال این پیامک‌ها در نظر گرفته است سامانه 195 می‌باشد که کاربران می‌توانند با ارسال شماره ‌ای که پیامک‌های تبلیغاتی یا کلاهبرداری که از طریق سرشماره و یا شماره‌های شخصی ارسال شده است را به شماره 195 پیامک کنند اگر شماره شخصی اقدام به ارسال پیامک کند و جنبه تبلیغاتی داشته باشد، امکان ارسال پیامک برایش مسدود می‌شود.

از طریق سامانه سلام نیز که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه اندازی شده است امکان مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد از دیگر امکانات آن می‌توان به امکان ثبت پاسخگویی به شکایات، پورتال ارتباط با مشترکین، تست سرعت اینترنت، خدمات رجیستری، مشارکت در سنجش کیفیت خدمات، نقشه‌های پوششی، ترابردپذیری، تشعشعات، مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی و استعلام تمامی سرویس‌های به نام مشترکان اشاره کرد.

تاکنون حدود 358 هزار خط شخصی به دلیل ارسال پیامک تبلیغاتی و یا مزاحم، توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع شده است.

با لغو ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم همچنان پیامک‌هایی از اپراتور‌های تلفن همراه ارسال می‌شود برای غیر فعال‌کردن ارسال این پیامک‌ها که بیشتر مربوط به اطلاع‌رسانی اپراتور و اطلاع‌رسانی سرویس‌ها می‌باشد اپراتور‌ها روش‌هایی را در نظر گرفته‌اند.

عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی همراه اول

مشترکان اپراتور همراه اول جهت غیر فعال کردن دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، می توانند به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند:

ارسال عدد «1» به «8999»
شماره گیری کد دستوری #8999*
شماره گیری کد دستوری #800*
تماس با مرکز اطلاع رسانی 9990

مشترکان اپراتور همراه اول می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) نسبت به فعال / غیرفعالسازی پیامک‌های تبلیغاتی اقدام نمایند. مشترکان لازم است وارد بخش خدمات و پس از آن خدمات پیامک انبوه شود. در این بخش خدمات دریافت پیامک های اطلاع رسانی را غیر فعال کند.

مسیج تبلیغاتی

عدم دریافت پیامک‌‍‌های تبلیغاتی ایرانسل

مشترکان اپراتور ایرانسل جهت دریافت یا عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی مربوط به اپراتور لازم است به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه نمایند و از بخش «مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی» گروه مورد نظر خود را برای دریافت یا عدم دریافت پیامک‌های مرتبط انتخاب کنید.

از دیگر روش‌های مسدود‌سازی پیامک‌های تبلغاتی ایرانسل شماره‌گیری کد دستوری ستاره 5006 مربع #5006* می‌باشد با شماره‌گیری این کد، فهرست کاملی از گروه‌های پیامکی برای شما نمایش داده می‌شود. در زیرمنوی شماره‌گیری کد دستوری نیز به سادگی می‌توانید فهرست گروه‌های غیرفعالتان را ببینید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید