تعرفه اینترنت ثابت امسال تغییری نخواهد کرد

تعرفه اینترنت ثابت امسال تغییری نخواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران از عدم افزایش تعرفه‌های اینترنت ثابت به دلیل قانون مجلس خبر داد و بیان کرد: در سال جاری حتی یک ریال نیز قیمت اینترنت افزایش پیدا نکرده است.

اینترنت ثابت

مجلس قانون عدم تغییر تعرفه‌ها را در راستای صحبت‌های وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در نظر گرفته است وی اعلام کره بود، در صورت تصویب مصوبه سه هزار میلیارد تومانی مالیات اپراتورها به دولت توسط مجلس، بسته‌های اینترنتی با افزایش شدید روبه‌رو خواهد شد.

وزیر ارتباطات در رابطه با اختلالات و کندی اینترنت بیان کرد کیفیت رو به بهبود است و مسیر کابل‌هایی که قطع شده بود ترمیم شده است اما باید با توان بیشتری به دنبال توسعه زیرساخت‌های ارتباطات ثابت باشیم. وی عدم توسعه زیرساخت‌ها را  علت کیفیت پایین اینترنت دانست.

عیسی زارع پور در رابطه با توسعه زیر ساخت‌ها افزود در 10 سال گذشته زیرساخت‌های موبایل بسیار رشد و توسعه پیدا کرد، ولی زیرساخت‌های اینترنت ثابت اصلا توسعه‌ای نداشت. ما هیج توسعه‌ای در فیبرنوری نداشته‌ایم و در دنیا از میان 190 کشور از نظر کیفیت و سرعت رتبه 142 را داریم. پس اگر زیرساخت‌ها اینترنت ثابت در 10 سال گذشته توسعه پیدا کرده بود این جایگاه ما در جهان نبود.

 وزیر ارتباطات در رابطه با تعرفه نگه‌داری تلفن ثابت اعلام کرد مساله، هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت است که مطابق با پیشنهادی که مخابرات ارائه کرده، موضوع اصلاح تعرفه‌ها در دست بررسی قرار دارد. 30 درصد از خطوط تلفن ثابت ماهانه هزار تومان درآمد دارد و این در حالی است که مخابرات بابت این خطوط ماهانه 30 هزار تومان هزینه نگهداری پرداخت می‌کند.

تصویب تعرفه مراحل مختلفی دارد که در اولین قدم باید در کمیسیون سازمان تنظیم و مقررات تصویب شود که این مرحله طی شده است. در ادامه این تعرفه باید به تصویب مراجع دیگر هم برسد.

وی در پایان بیان کرد: مخابرات تضمین لازم را باید بدهد که حداقل سالی یک میلیون پور فیبرنوری در کشور راه‌اندازی می‌کند و همچنین سیم مسی را تبدیل به فیبرنوری می‌کند یا تضمین دهد در نقاطی که اصلا ارتباطی نیست پورت فیبرنوری راه‌اندازی کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید