هشدار تماس با شماره‌های ناشناس بین‌الملل

هشدار تماس با شماره‌های ناشناس بین‌الملل

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در چند سال اخیر یکی از مشکلاتی که مشترکان تلفن همراه با آن روبرو بوده‌اند تماس‌های از دست رفته‌ای می‌باشد که با سر شماره‌های بین الملل بر روی تلفن همراه مشاهده می‌شود که با برقراری تماس مجدد از سوی مشترکان با توجه به اینکه سر شماره تماس گیرنده بین المللی بوده است هزینه سنگینی به مشترک متحمل می‌شود.

تماس بین الملل

تماس‌‌های Wangiri به معنای تک‌زنگ در زبان ژاپنی می‌باشد و به افرادی که اقدام به کلاه‌برداری از این روش می‌کنند «Wangiri Fraud» یا «Wangiri Scam» می‌گویند آنها با تهیه شماره‌های پریمیوم اقدام به تماس از یک کشور دیگر با شماره افراد به صورت رندم می‌کنند و بلافاصله تماس را قطع می‌کند تا یک تماس از دست‌رفته (Missed Call) در گوشی قربانی مشاهده شود. افرادی که با این شماره تماس بگیرند با توجه به اینکه تماس‌ها از سرشماره‌های بین‌المللی برقرار می‌شود، به محض تماس هزینه‌های سنگینی به مشترک تحمیل می‌شود.

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در رابطه با تماس‌های بین الملل تاکید کرده است در صورت مشاهده تماس از دست رفته قبل از تماس به سر شماره دقت شود و در صورتی‌ که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کدهای 0098 یا 98+، کد دیگری شماره‌گیری شد، بلافاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی شود.

محمدرضا بیدخام به عدم تماس با شبکه‌های ماهواره‌ای و ناشناس نیز اشاره کرد و افزود تماس با شماره‌های بین الملل می‌تواند در بعضی از موارد هزینه‌‌های نا متعارفی تا مبلغ 300 میلیون تومان نیز به همراه داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد مشترکان در صورت عدم نیاز به تماس بین المللی می‌توانند برای جلوگیری از مشکل یاد شده با مراجعه به بخش مخابرات من در پرتال شرکت مخابرات ایران نسبت به بستن صفر دوم ، اقدام کرده یا بدین منظور به مراکز مخابراتی منطقه خود مراجعه کنند.

شرکت همراه اول نیز اعلام کرده است امکان هک کردن سیم کارت و شماره مشترکان جهت پرداخت ناخواسته هزینه استفاده دیگران، برای کلاهبرداران وجود ندارد تا از این طریق بتوانند هزینه‌های سنگینی را به مشترکان تحمیل کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید