فیلترینگ عامل اصلی افت کیفیت اینترنت است

فیلترینگ عامل اصلی افت کیفیت اینترنت است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرده است: حال شبکه اینترنت کشور به صورت عمومی خوب است، اما فیلترینگ تاثیر سویی بر کیفیت آن دارد.

فیلترینگ

محمدجواد آذری جهرمی، وضعیت شبکه را در بسیاری از نقاط، با توجه به شاخص‌های کیفی عمومی کشور مطلوب دانست البته در چند استان به علت تراکم پایین سایت‌ها، وضعیت آنتن‌دهی پایین‌تر از انتظار بوده است. به گفته وزیر ارتباطات، شبکه مخابرات ایران ظرفیت انتقال مناسب را برای اپراتورها فراهم نمی‌کند تا آن‌ها بتوانند خدمات مناسبی به کاربران خود در نقاط مختلف کشور ارائه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با کیفیت پایین اینترنت بیان کرد: زمانی که مشکلات مربوط به کیفیت اینترنت به ما گزارش می‌شود و آن را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم مشکل اصلی فیلترینگ و اثر سویی است که این اتفاق بر تجربه کاربری می‌گذارد.

وی در ادامه توضیح داد: روشن کردن فیلترشکن‌ها باعث می‌شود استفاده از سرویس‌های داخلی علاوه بر هزینه زیاد با کندی روبه‌رو شود. همین مسئله کیفیت اینترنت را خراب می‌کند. عمده شکایتی که از کندی ارتباط به ما ارسال می‌شود ناشی از تاثیر سو فیلترینگ بر کیفیت اینترنت است.

آذری جهرمی کندی اینترنت بعضی از مناطق مانند کرمان و سیستان بلوچستان را محدودیت ظرفیت انتقال مخابرات بیان کرد البته این کندی در برخی نقاط استان تهران نیز به علت عدم اجازه شهروندان و شهرداری برای احداث سایت توسط اپراتورها وجود دارد.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهشی که در بالا بردن پوشش‌دهی اینترنت در کشور داشتیم از نظر کمی جهش بی‌نظیری بوده، اما از نظر کیفیت هنوز نتوانسته تجربه دل‌نشینی را نصیب کاربران کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید