راه‌اندازی پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل در شیراز

راه‌اندازی پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل در شیراز

پنجمین سایت نسل پنجم تلفن‌همراه ایران و ایرانسل پس از راه‌اندازی چهار سایت نسل پنجم تلفن همراه در تهران این بار در شیراز راه‌اندازی شد. قرار است ششمین سایت 5G ایرانسل نیز در اسفند ماه 1399 در جزیره‌ی کیش و مشهد افتتاح شود.

اولین سایت تجاری نسل پنج تلفن همراه 5G ، در اول مرداد ماه 1399، به صورت آنلاین و پس از چند روز دومین سایت 5G، در ساختمان مرکزی ایرانسل رونمایی شد. سومین سایت نسل پنج تلفن همراه ایران و ایرانسل نیز در تاریخ 21 آبان ماه 1399 به بهره‌برداری رسید. چهارمین سایت 5G ایران و ایرانسل در 28 بهمن ماه به صورت آنلاین افتتاح و در دسترس استفاده‌ی عموم مردم قرار گرفت.

پنجمین سایت تجاری نسل پنج تلفن همراه با حضور مهندس حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، دکتر عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و شماری از مدیران و مقامات استانی و محلی در محوطه باز ساختمان شهرداری شیراز راه‌اندازی شد.

سایت نسل پنجم

مدیرعامل ایرانسل: آماده‌ی راه‌اندازی 5G روی سیم‌کارت‌های ایرانسل در سراسر ایران هستیم
عباسی‌آرند، مدیر عامل ایرانسل در این مراسم سخنرانی کرده و بخش مهم زیرساخت توسعه و تحول را مربوط به توسعه زیرساخت ارتباطات بیان کرد و توسعه و پیشرفت حوزه ارتباطات و صنعت IT و ICT را موتور محرکه توسعه و پیشرفت حوزه‌های مختلف دانست.

عباسی‌آرند اظهار داشت در مجموعه‌ی ایرانسل، خوشحالیم در مقطعی که کشور، بهره‌ی چندانی از فناوری پهن‌باند همراه نداشت، نسل سوم و چهارم تلفن‌همراه را با وجود مقاومت‌هایی که بود، وارد کشور کردیم و الان شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که بخش عمده‌ای از نیازها و ارتباطات روزمره‌ی مردم، چه مردم عادی و چه ارگان‌ها و ادارات دولتی، بر بستر ارتباطات نسل سه و نسل چهار، قابل عرضه است.

وی تأکید کرد: تجربه‌ی یک سال اخیر شرایط کرونایی، نشان داد توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور که با همت اپراتورها و وزارت ارتباطات اتفاق افتاد، چقدر حیاتی، اساسی و پاسخگوی نیازهای روزمره مردم است. الان هم که بحث نسل پنج مطرح است، شاید در نگاه عده‌ای به عنوان کالای لوکس جلوه کند، اما دیری نخواهد پایید که بخش عمده‌ای از خدمات جاری کشور و نیازهای روزمره، بر بستر نسل پنج باید ارائه شود.

مدیرعامل ایرانسل ویژگی‌های مهم نسل پنج تلفن‌همراه را سرعت و پایداری بالاتر، تأخیر کمتر و حجم ارتباطات وسیع‌تر برشمرد و با اشاره به توسعه روزافزون خدمات مختلف ارتباطی در دنیا، توسعه 5G را جزء ضرورت‌های آتی توسعه کشور دانست.

عباسی‌آرند تصریح کرد: خوشبختانه در ایرانسل طی یک سال و نیم اخیر، برای توسعه زیرساخت و تجهیز آن و ایجاد قابلیت اتصال به شبکه نسل پنج، چند کار اصلی را انجام دادیم. همکاران من در بخش‌های مختلف فنی، تلاش کردند تا این زیرساخت را آماده کنند و حاصل آن این است که هسته و زیرساخت شبکه برای توسعه 5G ، به صورت کاربردی و واقعی، کاملاً آماده است و الان در سطح کشور، در هر نقطه‌ای که شرایط نصب سایت 5G ایرانسل فراهم شود، این تکنولوژی روی بستر ایرانسل و با سیم‌کارت‌هایی که هم‌اکنون به صورت عمومی در حال استفاده توسط مشترکان است، قابلیت ارائه خدمت را دارد.

پنجمین سایت ایرانسل

رئیس رگولاتوری: راه‌اندازی سایت 5G ایرانسل، آغاز یک راه و تحول جدید است
در بخش دیگری از این مراسم، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) به ایراد سخن پرداخت و گفت: 5G تنها یک تکنولوژی نیست که در امتداد نسل سه و چهار باشد، بلکه یک زیست‌بوم است که تحول دیجیتال را در همه عرصه‌ها تسریع می‌کند و این تحول، صرفاً در حوزه موبایل اتفاق نمی‌افتد بلکه یک توسعه متوازن است که ان‌شاءالله باید در همه عرصه‌ها اتفاق افتد تا به شهر هوشمند، اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال و… برسیم.

فلاح جوشقانی افزود: همه کشور در یک سال گذشته درگیر کرونا بود، اما با همه معایبی که داشت، شاهد بودیم که حوزه ارتباطات را در کشور پررنگ کرد و شاهد بودیم که بر اساس تکنولوژی‌های جدید می‌توان خیلی از امورات کشور و امورات شهر را انجام داد. در عرصه‌ای که همه دنیا غافلگیر شد، این تکنولوژی بود که به کمک آمد و هر چند که شرایط همچنان شرایط سختی است، اما در یک سال گذشته، ما بیش از 2.5 برابر افزایش ظرفیت استفاده مردم از شبکه‌های ارتباطی را داشتیم که به‌خصوص در حوزه تلفن‌همراه به‌خاطر گستردگی بیشتری که در کشور داشته، بیشتر رخ داده است.

وی تأکید کرد: افتتاح این سایت 5G ، تنها یک سایت نیست بلکه آغاز یک راه جدید و یک تحول جدید در کشور است.
فلاح جوشقانی تصریح کرد: به عنوان رگولاتور از شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل تشکر می‌کنم که همواره در عرصۀ تکنولوژی‌های جدید، پیشقدم بودند. این اولین سایتی است که بعد از تهران، در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و خود سایت نیز از لحاظ فنی و ساختاری، یک سایت جدید و متفاوت با سایت‌های دیگر است. شکیل است و امکانات سایت داخل دکل سایت نصب شده و به فضای بسیار کمتری نیاز دارد. ان‌شاءالله آغازی باشد که در کل کشور به سمت نصب این نوع سایت‌ها پیش برویم.

تست 5G ایرانسل

در ادامه این مراسم، تست زنده‌ی سرعت و تست زنده‌ی دانلود به‌صورت مقایسه‌ای و همزمان، در شبکه‌های 5G و 4G ایرانسل، در حضور اصحاب رسانه و مدعوین انجام شد. نتیجه این تست سرعت دانلود 3.192 گیگابیت برای شبکه‌ی 5G و 35.4 مگابیت برای شبکه‌ی 4G بود. همچنین در مقایسه زنده‌ی دانلود یک فایل 250 مگابایتی، نتیجه 3 ثانیه برای شبکه 5G و 180 ثانیه برای شبکۀ 4G به ثبت رسید که بیانگر نسبت 60 برابری سرعت 5G در این تست دانلود بود. دانلود این فایل از سرور عمومی داخلی انجام شد که در حال حاضر برای کاربران عمومی محدودیت پهنای باند دانلود دارد، به همین دلیل انجام آن سه ثانیه زمان برد. در آینده و با توسعۀ شبکه‌ی 5G، پهنای باند متناسب با این تکنولوژی از سوی ارائه دهندگان این نوع سرویس‌ها، در اختیار کاربران شبکه‌ی 5G قرار خواهد گرفت و زمان دانلود بسیار کوتاه‌تر خواهد شد.

در بخش پایانی این مراسم، پنجمین سایت تجاری 5G ایران و ایرانسل، رسماً افتتاح شد و خدمات آن در اختیار مردم شهر شیراز قرار گرفت.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید