ناسا با همکاری نوکیا 4G را به ماه می‌برند

ناسا با همکاری نوکیا 4G را به ماه می‌برند

اداره‌ی کل ملی هوانوردی و فضا، ناسا قصد بازگشت به ماه را با پیاده‌سازی زیر ساخت جهت برقراری ارتباط در سال 2024 دارد. ناسا مسئولیت را‌ه‌اندازی پوشش شبکه سلولی 4G LTE در ماه را به نوکیا داده است. برای این پروژه 14.1 میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده است.

ناسا
جیمز رویتر یکی از مدیران ناسا علت راه اندازی شبکه 4G LTE، سرویس اینترنت تلفن همراه در ماه را ارتباط بین سکونتگاه‌های ماه و فضانوردان جهت اکتشاف و همچنین راهی برای ارتباط آژانس با فضاپیماها بیان کرده است. وی مسئولیت نوکیا را چگونگی استفاده از فناوری‌های کره زمین در محیط ماه و همچنین پشتیبانی از ارتباطات قابل اطمینان با بیشترین سرعت در ماه بیان کرد که با بودجه در نظر گرفته شده ناسا قابل پیاده‌سازی باشد.

این قرارداد بخشی از بودجه 370 میلیون دلاری صندوق آرتمیس ناسا است که برای توسعه‌ی فناوری‌های سفر به ماه و مریخ بکار خواهد رفت. پایگاه آرتمیس قرار است یک مرکز تحقیقات و اکتشاف دائمی بر سطح کره ماه باشد که می‌تواند میزبان چهار فضانورد به مدت یک هفته در قطب جنوب ماه باشد. مدیر ناسا آرتمیس را نقطه عطف پروژه‌های آینده‌ی ناسا می‌داند. این سازمان قصد دارد به کمک تحقیقات و اکتشافات در کره ماه اطلاعات اصلی و مورد نیاز خود را برای اولین ماموریت انسانی در سیاره مریخ بدست آورده و کامل کند.

از بین تمامی شرکت‌هایی که پیشتر توسط ناسا برای دریافت کمک هزینه توسعه فناوری‌های فضایی اعلام شده بود شرکت‌های شناخته شده اسپیس ایکس و  ULA بیشترین بودجه را دریافت خواهند کرد.

نوکیا

نوکیا در سال 2018 یک ماموریت نا‌موفق با همکاری شرکت فضایی "PTScientists" آلمان و شرکت اپراتور ودافون انگلیس داشته است . این پروژه ماموریت بازگشت به محل فرود "آپولو ۱۷" بوده که شرکت نوکیا و ودافون به عنوان بخشی از این پروژه قصد داشتند یک شبکه LTE مبتنی بر ماه بسازند که بتواند ویدیویی با کیفیت بالا را از ماه برای زمین ارسال کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید