خرید گل رز مینیاتوری

خرید گل رز مینیاتوری

دسته گل رز مینیاتوری

دسته گل رز مینیاتوری، نسخه کوچک شده‌ رز‌های بزرگ هستند. قد و قواره کوچک این گل ‌ها در کنار رنگ‌ های زیبا و خیره کننده ‌ای که دارند آن ها را بدل به یک انتخاب هوشمندانه برای هدیه دادن به مناسبت‌ های مختلفی مثل تبریک، تشکر و قدردانی و حتی شروع یک رابطه عاطفی کرده است. رزهای مینیاتوری گل ‌های زیبا، کوچکی هستند که به صورت خوشه‌ ای گل می ‌دهند و بر روی یک ساقه چندین گل وجود دارد، به همین دلیل حجیم و زیبا هستند و گزینه‌ مناسبی برای خرید اینترنتی گل از گل فروشی آنلاین گل گیفت برای زیبا کردن محیط اطرافتان می باشند.

خرید گل رز

رنگ های رز مینیاتوری

هنگام خرید گل رز مینیاتوری بهتر است که معنی مختلف رنگ های آن را بدانیم. رزهای مینیاتوری در رنگ ‌های صورتی، سفید، زرد، گلبهی، نارنجی، سرخابی و قرمز موجود هستند. رنگ صورتی رز به معنای قدردانی و تشکر است و معمولا از آن برای سپاس ‌گزاری استفاده می‌ کنند. رنگ قرمز نماد عشق و محبت حقیقی است. رز نارنجی شور و هیجان را نشان می ¬دهد. رز زرد نماد دوستی و رز سفید بیانگر خلوص و پاک بودن است.

ماندگاری رز مینیاتوری

گل رز مینیاتوری دارای طول عمر ۳ الی ۵ روزه می باشد. برای ماندگاری بهتر می بایست ساقه هایی که در آب قرار می گیرند بدون برگ باشند و هر روز حدود یک سانتی متر از پایین ساقه رو با قیچی تیز به صورت اریب برش بدهید. به همین دلیل خرید گل می تواند چند روزی به منزل ما زیبایی دهد.

کاربرد رز مینیاتوری

کاربرد رز مینیاتوری بصورت کاشت در زمین، در فضای سبز، پارک ها، حاشیه خیابان ها، بولوارها، باغ ها و نیز بصورت گلدانی در تراس ها و بالکن ها و نیز در داخل خانه ها می باشد. بلندی این گیاه به ۱ تا ۲ متر ارتفاع می ‌رسد. برگ‌های رز مینیاتوری از ۳ تا ۵ برگچه تشکیل شده است که هر کدام دارای ۲/۵ تا ۶ سانتیمتر طول و ۱ تا ۳ متر گستردگی دارد.

رز مینیاتوری

آفات و بیماری های رز مینیاتوری

از آفات رایج آن می توان به شته و کنه تارعنکبوتی اشاره کرد و از بیماری ها سفیدک پودری و لکه سیاه از رایج ترین بیماری های این گیاه اشاره کرد. برای کنترل لکه سیاه در کشت رز با کاربرد قارچ ‌کش‌های معمول شروع می ‌شود. به منظور کنترل بیماری به طور مؤثر در طی فصل کاربرد قارچ‌ کش کمی بعد از باز شدن جوانه‌ ها در بهار شروع می ‌شود هر 7 روز در میان دقیق تا اولین یخبندان سخت ادامه پیدا می‌ کند. در دوران رگبار های معمول زمان بین کاربرد قارچ ‌کش از 5 تا 7 روز کاهش پیدا می‌ کند. هر دو سطح بالایی و پایینی برگ تا زمانی که قارچ ‌کش از گیاه بچکد اسپری کنید.

بهترین زمان برای استفاده قارچ‌ کش روی رزها اول غروب است. بعضی از قارچ‌ کش ‌ها اگر در روز گرم و آفتابی استفاده شود گل رز را می‌سوزاند و برای مبارزه با سفیدک پودری با ترکیب عملیات زراعی و اسپری قارچ‌ کش به دست می ‌آید. عملیات زراعی که در مورد لکه سیاه بحث شد همچنین برای سفیدک پودری به کار می ‌رود. واریته ‌های مقاوم بهترین دفاع در مقابل سفیدک پودری است. تعدادی واریته‌ رز به خصوص جدیدا ایجاد شده که به خوبی مقاومت سفیدک پودری دارد. جهت آسان کردن کنترل سفیدک سطحی قارچ‌ کش که هم لکه سیاه و هم سفیدک پودری را کنترل کند انتخاب می‌کنیم.

هرس رز مینیاتوری

رزهای مینیاتوری چون که ارتفاع کمتر و گل های کوچک تر دارند باید شاخه های بزرگ را از بالای دو تا سه جوانه و شاخه های ضعیف را از بالای یک جوانه قطع نمود.

تکثیر گل رز مینیاتوری

روش مناسب و رایج جهت تکثیر این نوع گل رز، قلمه زنی می باشد. یکی از روش های قلمه زنی تهیه قلمه سبز است که از پس از آنکه دوره گلدهی گیاه به اتمام رسید، قلمه ها را از شاخه های جوان و سبز انتخاب می کنند و همه برگ های آن را به جز چند برگ انتهایی از ساقه جدا کرده و پس از آنکه انتهای قلمه را کمی زخمی کردند، آن را در مکانی به دور از نور مستقیم خورشید و خاکی مرطوب نگهداری می کنند تا ریشه زایی انجام شود و پس از آنکه قلمه ها ریشه دار شدند و در خاک استقرار یافتند به مکان اصلی منتقل می شوند. زخمی کردن انتهای قلمه ها موجب می شود که عمل ریشه زایی بهتر انجام شود.

خرید اینترنتی رز

علل پر طرفدار بودن گل رز مینیاتوری

دلایل متعددی برای انتخاب و خرید گل رز مینیاتوری از بین این همه گل توسط مشتریان محترم وجود دارد:

1- دائمی بودن رز مینیاتوری 

یکی از معیارهایی که انتخاب این گل را آسان ‌تر می ‌کند، بحث دائمی بودن آن است. در طراحی باغچه و یا فضای سبز محیط خود حتما به این نکته توجه کنید که گیاهان دائمی نیازی به تعویض و کاشت دوباره ندارند.

2- اندازه و فراوانی رز مینیاتوری 

از دیگر دلایل استقبال از این گل زیبا، کوچک بودن گل ‌های آن و نیز تعداد فراوان گل‌ های رز مینیاتوری است.

3- گلدهی طولانی 

مورد بعدی دوره گلدهی طولانی این گیاه است که به مدت طولانی چهره‌ زیبایی به اطراف خود می‌ بخشد و تا زمانی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد به گلدهی ادامه می ‌دهد.

رز مینیاتوری

نگهداری از رز مینیاتوری

گل رز مینیاتوری (رز مینیاتوری چینی) بهترین نوع از گل رز برای پرورش در داخل خانه است. این رز نمونه کوچکتری از رز فلوریبوندا بوده و نگهداری از آن در گلدان های کوچک بسیار ساده است. اگر از رز مینیاتوری به اندازه کافی مراقبت کنید این توانایی را دارد که تا ۶۰ سانتی متر در داخل خانه رشد نماید. گل ها به صورت پرپر و کم پر و متوسط دیده می شوند. رز مینیاتوری از گیاهان زینتی و تجاری می باشد که کاربردهای زیادی به خصوص در طراحی فضای سبز دارد، بنابراین تولید این گیاه کار بسیارارزشمندی است. رز مینیاتوری را علاوه بر کاشت در بستر باغچه ها و یا حاشیه ها، در گلدان نیز می توان پرورش داد.

1- نور مناسب رز مینیاتوری

این گیاه علاقه زیادی به نور فراوان و هوای نسبتا خنک دارد که کاملا موثر در رشد گل با کیفیت می ‌باشد. این گل زیبا بسیار آفتاب دوست است و این نکته را در نظر بگیرید که باید روزانه ۶ ساعت در معرض آفتاب باشد.
رز مینیاتوری همچون سایر انواع رزها به میزان زیادی نور نیازمند است، در صورتیکه میزان نور کاهش یابد گلدهی کم شده و امکان رنگ پریدگی گیاه وجود دارد. بهترین مکان برای نگهداری این رز، مکانی است که سایه آفتاب باشد.

2- دمای مناسب برای رز مینیاتوری

دمای مناسب برای رز مینیاتوری بین ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتی ‌گراد می ‌باشد. در دمای مذکور این گیاه بهترین شرایط رشد و گلدهی را دارد و در صورتی که دما بالا رود گلدهی کاهش می ‌یابد. البته با افزایش دما آسیبی به گیاه وارد نمی ‌شود چون این گیاه گرما را بیشتر از سرما دوست دارد، البته گرمای بیش از حد موجب کاهش گلدهی می شود. دمای متعادل بهترین شرایط برای گلدهی آن است. رز مینیاتوری نسبت به سرما بسیار مقاوم است. اما باید رزهایی که در گلدان نگهداری می ‌شود را از سرمای شدید دور نگهدارید که موجب یخ‌ زدگی خاک و ریشه گل نشود. رز مینیاتوری هوای خنک را دوست دارد اما سرما زیاد را نمی تواند تحمل کند و تحمل به گرمای آن بهتر از تحمل به سرماست.

3- میزان آبیاری مناسب رز مینیاتوری 

باید دقت کنید رز مینیاتوری به صورت منظم آبیاری شود و از خشک شدن خاک گیاه جلوگیری نمایید. به طور کلی زمانی که ۲/۵ سانتیمتر از سطح خاک خشک شد، اقدام به آبیاری نمایید. همچنین در زمان آبیاری مراقب باشید که روی برگ ‌ها آب نریزید که این عمل منجر به شیوع سریع بیماری‌ های قارچی می ‌گردد. خشکی کشیدن رز مینیاتور موجب کاهش گلدهی و زرد شدن برگ گیاه می‌ شود. گل رز در زمان گلدهی نیاز به آبیاری بیشتری نسبت به زمان های دیگر دارد و نسبت به خشکی بسیار حساس است. همچنین توصیه می شود که در زمانی که هوا گرم است و دمای هوا بالا است برای مرطوب نگه داشتن گیاه و جلوگیری از کاهش میزان گلدهی، آبیاری بیشتر انجام شود.

در طول دوره ی گلدهی سعی کنید آبیاری منظم و روزانه گیاه را انجام دهید، بدین منظور می توانید خاک گیاه را چک کنید، زمانیکه خاک گیاه خشک شده باشد بهترین زمان برای آبیاری می باشد. در طول دوره ای که گیاه در خواب است میزان آبیاری را کاهش دهید. پس از هر بار آبیاری، آب باقیمانده در زیرگلدانی را خالی کنید که ریشه رز مینیاتوری دچار پوسیدگی نشود. 

4- خاک مناسب برای رز مینیاتوری

از خاک‌ های آماده مثل ترکیبی از خاک برگ، پیت موسف، پرلیت و مقداری شن که از مواد ارگانیک و مغذی تشکیل شده است و به رشد گیاه بسیار کمک می‌ کند، می ‌توان استفاده نمود. این نوع خاک‌ ها به دلیل داشتن زهکش مناسب و عبوردهی آب مازاد آبیاری  و نیز حفظ رطوبت خاک به مدت طولانی مطلوب کاشت این گیاه می ‌باشد. بهترین خاک برای این گیاه ترکیبی از خاک رس و ماسه می باشد، فقط توجه داشته باشید که خاک از زهکشی خوبی برخوردار باشد.

5- کوددهی و تغذیه گیاه

جهت کوددهی این گل از کودهای مختلفی می ‌توان استفاده نمود. استفاده از کودهای مایع و یا جامد قابل حل کردن در آب و بکاربردن آن در فصل رشد (بهار و تابستان) در رشد و گلدهی گیاه بسیار مناسب است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید