بزرگترین حمله هکری به توییتر افراد مشهور

بزرگترین حمله هکری به توییتر افراد مشهور

توییتر بامداد روز پنج‌شنبه مورد یکی از تاثیر‌گذارترین حملات هکری قرار گرفت که آن را بزرگترین نفوذ امنیتی تاریخ توییتر دانسته‌اند.
هدف از این حمله، که به حساب کاربری افراد مشهوری چون ایلان ماسک، جف بزوس، بیل گیتس، باراک اباما، جو بایدن، وارن باف و تعدادی از برندها چون اپل و اوبر و همچنین صرافی‌های فعال در حوزه‌ی رمزارزها انجام شده، دریافت بیت‌کوین بوده است.

توییتر

هکرها ابتدا کنترل کاربری این افراد را به دست گرفته و ایمیل آن‌ها را تغییر داده‌اند تا کاربران نتوانند به راحتی حساب کاربری خود را برگردانند و کنترل آن را در دست بگیرند، سپس با ارسال توییتی، آدرس کیف پول بیت‌کوین ارسال کرده و در آن اعلام کرده‌اند که با پرداخت هر مبلغی که واریز گردد 2 برابر آن به حسابشان باز گردانده می‌شود. هکرها از یکی از ابزارهای ادمین توییتر استفاده کرده‌اند.

در این حمله هکر ها توانسته‌اند بالغ بر 12.5 بیت‌کوین به ارزش تقریبی 116 هزار دلار به‌دست آورند. این روش کلاهبرداری یکی از تکنیک‌هایی می‌باشد که هکر‌ها استفاده می‌کنند.

از هویت هکر‌ها هیچ اطلاعاتی در دست نیست و هنوز مشخص نمی‌باشد که آیا هکر‌ها به پیام‌های شخصی کاربران نیز دسترسی پیدا کرده‌اند.

توییتر در واکنش به این اتفاق اعلام کرد: ما آنچه که باور داریم نوعی حمله هماهنگ مهندسی اجتماعی بوده را شناسایی کردیم. دست اندرکاران این حمله موفق شده‌اند برخی کارکنان ما را که به سیستم‌ها و ابزارهای داخلی شرکت دسترسی دارند هدف قرار دهند. ما می‌دانیم که آنها از این شیوه دسترسی برای به دست آوردن کنترل بسیاری اکانت‌های پر مخاطب (از جمله حساب‌های کاربری تایید شده) استفاده کرده و از سوی آنها توییت‌هایی را منتشر کرده‌اند.

در پایان توییر اعلام کرد در حال بررسی سایر تخریب‌هایی می‌باشند که گمان می‌رود انجام شده باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید