8 هکر مشهور دنیا را بشناسید

8 هکر مشهور دنیا را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، همان طور که می‌دانید با توجه به حمله سایبری شب گذشته تعداد زیادی از سایت‌های اینترنتی برای چندین ساعت از دسترس کاربران خارج شدند. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن انتشار پستی در توییتر خود این حمله سایبری را تایید کرد و دامنه این حملات را فراتر از ایران عنوان کرد.

حال با توجه به اتفاق شب گذشته تصمیم گرفتیم لیستی از هکرهای معروف جهان که به نوعی خسارت‌های قابل توجهی به شرکت‌ها یا پایگاه‌های اینترنتی وارد کردند را به شما معرفی کنیم.

1- کوین میتنیک: 

کوین یکی از مشهورترین هکرهای جهان در نسل خود بوده است که با نام مستعار Hacker Poster Boy به سیستم رایانه‌ای برخی از مهم‌ترین شرکت‌های فناوری و ارتباطاتی همچون نوکیا، فوجیتسو و موتورولا نفوذ کرد. وی سرانجام در سال 1995 توسط  FBI بازداشت شد و با اعتراف به چندین اتهام وارد شده به پنج سال زندان محکوم شد. وی پس از آزادی در سال 2000 ریاست شرکت مشاور ایمنی رایانه‌ای را به عهده گرفت.

8 هکر مشهور دنیا را بشناسید

2- استفن وزنیاک: 

استفن که در واقع یکی از بنیانگذران شرکت اپل می‌باشد، هنگامی که در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تحصیل بود برای همکلاسی‌های خود ابزاری به نام جعبه آبی ساخت که به آنها امکان مکالمات راه دور طولانی مدت را به صورت رایگان می‌داد. وزنیاک با آغاز پروژه ساخت یک رایانه از ادامه تحصیل صرف نظر کرد و به همراه دوست خود استیو جابز رایانه اپل را ابداع کرد.

3- مایکل کالک: 

مایکل هنگامی که تنها 15 سال داشت تعدادی از مشهورترین وب‌سایت‌های اقتصادی جهان همچون eBa، آمازون و یاهو را هک کرد، و پس از دستگیری به 8 ماه حبس باز، 1 سال حبس تعلیقی، محدودیت در استفاده از اینترنت و پرداخت خسارت نقدی محکوم شد.

4- جاناتان جیمز: 

جاناتان که از دوران جوانی هک کردن را شروع کرد، توانست با نفوذ به شبکه ناسا اطلاعاتی با‌ارزش 1.7 میلیون دلار را استخراج کند. پس از آن ناسا برای پیدا کردن مشکل مجبور شد تا شبکه داخلی خود را به مدت 3 هفته تعطیل کند، و در کل 41 هزار دلار ضرر کند. با وجود هوش بالای جاناتان اما زندگی با او همراه نبود و وی در سال 2008 در سن 25 سالگی خودکشی کرد.

5- کوین پولسِن:

پولسن شهرت زیادی در نفوذ به سیستم‌های مخابراتی دارد. جالب است بدانید پولسن موفق شد در عرض 15 دقیقه خط‌های یک ایستگاه رادیویی را هک کند و خود را به عنوان برنده جایزه یک خودروی پورشه جا بزند!!!  کوین پس از دستگیری و گذراندن 51 ماه زندان، به حرفه روزنامه‌نگاری روی آورد و در حال حاضر دبیر ارشد نشریه معتبر وایِرد می‌باشد.

6- ویلیام نپستر:

اوایل سال 2001 شرکت نورتون آنتی ویروس اعلام کرد سیستمی طراحی کرده است که می‌تواند تمام ویروس‌های دنیای مجازی را شناسایی و غیرفعال کند. شب همان روز پیامی روی سیستم مرکزی شرکت نورتون ظاهر شد که نوشته بود "لطفا حرف خود را پس بگیرید". نورتون به آن پیغام جواب نداد و دوباره اعلام کرد که از کل اینترنت محافظت می‌کند.

اما صبح روز بعد هیچ سیستمی به اینترنت متصل نمی‌شد و دنیای مجازی به صورت کامل از کار افتاده بود. این بزرگ‌ترین هک ثبت شده در تاریخ است. هکر گم نام که البته با نام‌هایی چون ویلیام نپستر یا ساترال هم از او یاد می‌کنند اعلام کرد ویروسی در اینترنت پخش کرده است تا  آن را از کار بیندازد.

در واقع او این کار را فقط برای رقابت با شرکت نورتون انجام داد تا دیگر هیچ شرکتی ادعای امنیت کامل نکند. هکر گم نام، شب همان روز اعلام کرد فقط به خاطر اینکه می‌خواهد تنها دخترش در آینده دنیای شادتری داشته باشد اینترنت را دوباره راه‌اندازی می‌کند، اما ویروس را فقط غیرفعال می‌کند و اگر روزی دوباره لازم شد آن را فعال خواهد کرد. هیچ کس تا به امروز موفق نشد این ویروس را به طور کامل از بین ببرد!!!

7- ولادیمیر لوین: 

لوین با همکاری سه هکر دیگر توانست مبلغ 10.7 میلیون دلار را از حساب‌های بانکی مختلف از سراسر دنیا، سرقت نماید. او تمام فعالیت خود را در حالی انجام می‌داد که در آپارتمانش در سنت پترزبورگ نشسته بود و حتی از اینترنت نیز استفاده نمی‌کرد. در واقع لوین با نفوذ به سیستم ارتباطی، به ارتباط تلفنی مشتریان با بانک گوش می‌داد و از این طریق اطلاعات آنها را استخراج می‌کرد. لوین در سال 1998 توسط همکارانش به پلیس معرفی شد و تمامی پول‌های بدست آورده را به بانک‌ها بازگردانید و البته سه سال را نیز در زندان سپری کرد.

8 هکر مشهور دنیا را بشناسید

8- سیون جاشان:

وی به دلیل نوشتن ویروس‌های Netsky و Sasser در سال 2004 و در حالی که دوره نوجوانی خود را سپری می‌کرد، متهم شناخته شد. این ویروس‌ها مسئول گسترش 70 درصد از نرم افزارهای مخرب یا Malware ها در اینترنت به شمار می‌رفتند. وی اکنون به استخدام یک شرکت ایمنی رایانه ای درآمده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید