در قانون جدید شبکه ملی اطلاعات نسبت ترافیک داخلی به خارجی 70 به 30 خواهد شد

در قانون جدید شبکه ملی اطلاعات نسبت ترافیک داخلی به خارجی 70 به 30 خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در آخرین جلسه‌ای که شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات با هم داشتند، قوانین جدیدی را در زمینه شبکه ملی اطلاعات وضع کردند که بر اساس آن نسبت ترافیک داخلی به خارجی 70 به 30 می‌شود.

در قانون جدید شبکه ملی اطلاعات، نسبت ترافیک داخلی به خارجی 70 به 30 خواهد شد

عباس آسوشه معاون مرکز ملی فضای مجازی، ضمن توضیح در مورد این قوانین جدید گفت: یکی از موضوعاتی که در این سند مورد توجه قرار گرفته است بحث مزیت بخشیِ تعرفه‌ای است. به نحوی که دسترسی به خدمات داخلی نسبت به خدمات خارجی مزیت داشته باشد. از همین رو برای ترافیک داخلی، قابلیت 70 درصد به 30 درصد در نظر گرفته شده است، البته این رقم در کره جنوبی 80 به 20 درصد است. درحالی‌که ما با 70 درصد موافقت کردیم و گفتیم که شبکه این امکان را داشته باشد تا 70 درصد ترافیک داخلی را پشتیبانی کند و قابلیت 30 درصد ترافیک خارجی را نیز داشته باشد.

آسوشه توضیح داد: البته این قانون اصلا به معنیه این نیست ما می‌خواهیم سرعت اینترنت را کم کنیم و یا دسترسی به اینترنت را به 30 درصد برسانیم، بلکه این امکان و قابلیت در شبکه باشد که خدمات کاربردی و محتوا، همپای شبکه رشد کنند.

در واقع ما می‌خواهیم محتوای اینترنت باید به 30 درصد ظرفیت ارتباطی ما برسد و 70 درصد باید در اختیار خدمات و محتوای داخلی شامل خدمات حمل‌ونقل، سلامت و بهداشت و دولت الکترونیک باشد.

راه اندازی موتور جستجو و پیام‌رسان‌های بومی از اهدف اصلی شبکه ملی اطلاعات است

موتور جستجوی بومی و پیام‌رسان‌ها نیز از جمله اهداف خدمات کاربردی است که در این سند به آن اشاره شده است.

این‌ها به عنوان خدمات پایه کاربردی باید به صورت کامل در کشور استقرار یابند. خدمات پایه کاربردی به گونه‌ای که نیازهای ملی را تأمین و قابلیت پاسخگویی به 100 درصد محتوای خط و زبان فارسی را تا سال 1400 داشته باشد مطرح شده‌اند.

این اصلی‌ترین هدفی است که ما دنبال می‌کنیم. عمده اهداف در این طرح کلان مربوط به سال 1404 می‌شود اما برخی از این اهداف برای سال 1400 در نظر گرفته شده است. خدمات پایه کاربردی به گونه‌ای که نیازهای ملی را تأمین و قابلیت پاسخگویی به 100 درصد محتوای خط و زبان فارسی را تا سال 1400 داشته باشد مطرح شده‌اند.

این اصلی‌ترین هدفی است که ما دنبال می‌کنیم موتور جستجو، پیام رسان، ایمیل و خدماتی شبیه به این‌ها باید تا سال 1400 پاسخگوی نیازهای مردم باشد و دیگر با پیام‌رسانی که اگر کاربر آن از 2 میلیون به 2.5 میلیون افزایش یابد، دیگر قادر به ارائه خدمات نبوده و از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، مواجه نباشیم. این موضوع برای ایمیل و موتور جستجو نیز متصور است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید