شمارش معکوس تا راه اندازی اینترنت ملی روسیه

شمارش معکوس تا راه اندازی اینترنت ملی روسیه

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، پس از آزمایش‌های مختلف و تلاش بی وقفه‌ای که دولت روسیه برای راه اندازی اینترنت ملی خود انجام داده بود سرانجام این کشور روز دوشنبه اعلام کرد که تست و آزمایش‌های قطع ارتباط این کشور از شبکه جهانی اینترنت و راه اندازی طرح موسوم به اینترنت ملی و داخلی با موفقیت انجام شده است.

شمارش معکوس تا راه اندازی اینترنت ملی روسیه

بحث راه اندازی اینترنت ملی مدت‌هاست که توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است. وجود اینترنت آن قدر در زندگی این روزهای انسان‌ها تاثیرگذار است که به اندازه آب و اکسیژن نبودنش موجب نگرانی می‌شود.

مطمئنا یکی از شرط‌‌های به قدرت رسیدن دولت‌ها عدم نیاز به کشورهای دیگر می‌باشد. درواقع این روزها دولت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد وابستگی خود را به کشورهای دیگر کم کنند.  این  بار  نیز دولت روسیه تمام تلاش خود را برای ملی شدن اینترنت در کشور انجام داده است. در واقع طرح جدایی از شبکه جهانی اینترنت و راه اندازی اینترنت ملی در روسیه که به رونت (RuNet) موسوم است، از مدت‌ها پیش در دستور کار دولت این کشور و سازمان نظارت بر اینترنت روسیه قرار گرفته است.

با وجودی که این طرح مخالفان و معترضان بسیار زیادی داشت اس سرانجام ولادمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دستور به تصویب طرح مذکور  در ماه نوامبر را داد. وی در کنفرانس خبری سالانه خود با روزنامه نگاران تاکید کرد که اینترنت آزاد و اینترنت دولتی بر ضد یکدیگر نیستند.

به گفته پوتین، هدف از این قانون فقط یک چیز است، جلوگیری از پیامدهای منفی قطع ارتباط با شبکه جهانی که مدیریت آن بیشتر در خارج از کشور است.

بر اساس این قانون جدید، سرورهای روسی باید اتصال خود به شرکت و سرورهای خارجی را قطع کنند که این امر به شدت کنترل و نظارت دولت این کشور بر فضای مجازی را افزایش می‌دهد تا در صورت بروز هر گونه جرم در محیط اینترنت از سوی نهادهای مسئول دولتی و سیاسی روسیه قابل پیگیری و ردیابی بیشتر و بهتری باشد.

همچنین یکی از مفاد اصلی این قانون توسعه و بهره برداری از دامنه ملی و سیستم‌های مربوط به آن است که به منظور جلوگیری از خاموشی و قطعی سراسری شبکه اینترنت از سوی سرورهای خارجی در نظر گرفته شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید