مراقب هزینه‌های رومینگ ناخواسته در شهرهای مرزی باشید

مراقب هزینه‌های رومینگ ناخواسته در شهرهای مرزی باشید

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، هموطنانی که در نزدیکی مرز کشور آذربایجان زندگی می‌کنند از هزینه رومینگ ناخواسته‌ای که در قبض‌های تلفن همراهشان ثبت شده است ناراضی هستند، حتی مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این خصوص چنین گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده رضایت مشترکین در شهرها و مناطق مختلف متفاوت است، به این معنی که در شهرها و مناطق برخوردارتر موضوع کیفیت برای ایجاد رضایت مشترک در اولویت است اما در مناطق کمتر برخوردار، امکانات اولیه برای ایجاد رضایت آنان در اولویت قرار دارد. به طور مثال در استان‌های مرزی مسئله رومینگ نارضایتی ایجاد می‌کند و باید در اولویت حل مشکل قرار گیرد.

مراقب هزینه‌های رومینگ ناخواسته در شهرهای مرزی باشید

کسانی که به کشورهای خارجی مسافرت می کنند در صورتی که از سیم کارت آن کشور برای تماس و ارسال پایک و دیتا استفاده کنند با توجه به تعرفه آن منطقه مبلغ مشخصی را باید بپردازند، اما در صورتیكه مسافران بخواهند از سیم كارت‌های ایرانی استفاده كنند، تعرفه‌های رومینگ برایشان محاسبه می‌شود كه نا آگاهی از این تعرفه‌ها و نحوه استفاده از رومینگ بین الملل می‌تواند منجر به پرداخت هزینه‌های زیادی شود. در واقع  رومینگ جز مسائلی است که برخی مشترکین تلفن همراه به دلیل ندانستن هزینه و یا مقررات مربوط به آن گاهی اوقات مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار زیادی می‌شوند.

جدای از مسافرت کردن، بسیاری از افرادی که در نزدیکی مرزهای کشور زندگی می‌کنند نیز گاهی اوقات هزینه رومینگ برای سیم‌کارت هایشان محاسبه می‌شود. دلیل این موضوع این است که در شهرها و نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آن‌ها وجود دارد که این موضوع می‌تواند موجب استفاده ناخواسته از رومینگ باشد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، در حاشیه نمایشگاه ارتباطات و فناوری باکو با با رامین قلی‌زاده وزیر ارتباطات و حمل و نقل جمهوری آذربایجان، در مورد تداخل فرکانسی مرزی بین دو کشور، صحبت کرد.

جهرمی در این خصوص گفت: تماس‌های برخی از شهروندان ما در مناطق مرزی به صورت ناخواسته به شبکه تلفن همراه کشور آذربایجان رومینگ می‌شود. به صورت متقابل هم این مساله وجود دارد. هر چند این مساله به‌شدت کاهش پیدا کرده و تا شعاع 2.5 کیلومتری به نوعی مدیریت شده است. ولی تقریبا نزدیک به 180 روستا در استان اردبیل همچنان در این شعاع 2.5 کیلومتری قرار دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تفاهمی کرده بودیم که این تداخل را به حداقل برسانیم که این هزینه رومینگ ناخواسته به مردم تحمیل نشود. کارگروه مشترکی تشکیل شده بود تا کارهای اندازه‌گیری را انجام دهند که این کار را آغاز کرده‌اند و مقرر شده تا طرف آذربایجانی سریع‌تر تعهدات خود را در این رابطه عملیاتی کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید