دلیل رجیستر نشدن برخی از گوشی‌ها چیست

دلیل رجیستر نشدن برخی از گوشی‌ها چیست

به  گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، به نظر می‌رسد سامانه همتا (هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) که برای ساماندهی واردات و ثبت تجهیزات سیم‌کارت‌خور و از جمله گوشی‌ها در نظر گرفته شده، در این مدت برای کاربران مشکلاتی به همراه داشته است. درواقع در طی چند روز اخیر برخی از خریداران تلفن همراه از رجیستر نشدن گوشی خود شکایت دارند.

تقریبا در طی دو سال گذشته، هموطنان در هنگام خرید گوشی علاوه برمدل و قیمت تلفن همراه با دغدغه دیگری به نام رجیستر شدن موبایل نیز روبرو هستند.

به طور کلی ممکن است مشکلات پیرامون بازار موبایل تا قبل از اجرای طرح رجیستری برای بیشتر اعضای جامعه، یعنی مصرف‌کننده‌ها آنچنان ملموس نبود. ولی احتمالا برای همین دسته از مردم جالب است که بدانند سالیانه حدود 10 میلیون دستگاه موبایل به صورت قاچاقی وارد ایران می‌شد.

یکی از مشکلاتی که مدتی است در طرح رجیستری برای خریداران گوشی‌های نو بوجود آمده این است که فرد موبایل را به عنوان یک گوشی رجیستر شده خریداری می‌کند، اما زمانی که سیم‌کارت خود را درون گوشی قرار می‌دهد، پیامکی از همتا دریافت می‌کند که IMEI واردشده با شماره سیم‌کارتی که در گوشی فعال است، هماهنگ نیست و یا این IMEI در گمرک ثبت نشده، به همین دلیل خدمات ارتباطی این سیم‌کارت در روزهای آینده قطع خواهد شد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از همان ابتدا عنوان کردند که تنها مسائل فنی مربوط به رجیستری توسط آنها انجام می‌شود، اما زمانی که خریدار برای عدم رجیستری به آنها مراجعه می‌کند توپ را به زمین سامانه همتا می‌اندازند‌‌، البته مشکل زمانی جدی‌تر می‌شود که سامانه همتا نیز پاسخگو نیست و در نهایت گوشی مورد نظر از کار می‌افتد.

متاسفانه هنوز هم با وجود تماس‌های بسیار زیاد مشترکین تلفن همراه، مشکلات رجیستری حل نشده است. مشترکین گفته‌اند که در تماس با سامانه همتا، به آنها گفته شده که مشکل مربوط به شرکت فروشنده است و باید با مراجعه به این شرکت، از خدمات پس از فروش استفاده کنند. از طرفی در تماس با شرکت، مشکل عنوان‌شده مربوط به گمرک اعلام شده و این‌ که IMEI واردشده در گوشی، به اشتباه وارد شده است. در نهایت تماس‌ها و مراجعات مکرر نیز مشکل پیش آمده را حل نمی‌کند و گوشی پس از 30 روز قطع می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید