اعتراض مشترکین به کاهش سرعت اینترنت اپراتورها

اعتراض مشترکین به کاهش سرعت اینترنت اپراتورها

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، چند هفته‌ای است که سرعت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه به شدت کاهش یافته است و این موضوع موجب اعتراض بسیاری از کاربران و مشترکین این اپراتورها قرار گرفته است.

این اعتراضات تا جایی پیش رفت که برخی مشترکین در فضای مجازی همچون توییتر و اینستاگرام از وزیر ارتباطات خواستند تا به شرایط پیش آمده رسیدگی کند.

اعتراض مشترکین به کاهش سرعت اینترنت اپراتورها

پس از این اعتراضات وزیر ارتباطات در لایو اینستاگرام خود در مورد علت کاهش سرعت اینترنت صحبت کرد و چنین توضیح داد که:  با توجه به نیازهای هواپیمایی کشوری در باند فرکانسی 900 مگاهرتز، قسمتی از این باند را به سیستم هواپیمایی کشور اختصاص دادیم که موجب کاهش کیفیت تلفن همراه شده است.

در واقع  برای خدمات نسل چهار و سه ایرانسل و نسل چهار همراه اول حدود استانداری را می‌بینیم، اما تاخیر نسل سوم همراه اول عددی حدود 230 میلی ثانیه را با سرورهای داخلی ما تجربه می‌کند که این اشکال بزرگی در شبکه است. در ارتباطات بین‌الملل نسل سوم و چهارم ایرانسل و نسل چهارم همراه اول، وضعیت خوبی دارند اما نمودار نسل سوم همراه اول کیفیت بسیار نامناسبی دارد.

البته علاوه بر کاهش سرعت اینترنت مخصوصا در اپراتور همراه اول، موضوع دیگری که موجب نارضایتی و اعتراض مشترکین تلفن همراه شده است، کاهش ناگهانی شارژ تلفن همراه می‌باشد.

به عنوان مثال یکی از کاربران در خصوص کاهش ناگهانی شارژ سیم کارت چنین گفت: من سیم کارت اعتباری همراه اول را شارژ می‌کنم بعد از نخستین تماس کوتاه، پیام می‌آید شارژ شما کمتر از 400 تومان است. نمیدونم چرا؟ جرات نمی‌کنم بیشتر از هزار تومان شارژ کنم.

کاربر دیگری نیز در مورد پیامک‌های تبلیغاتی گفت: اول ازهمه که وقتی می‌گوییم ما پیام تبلیغاتی نمی‌خواهیم یعنی اصلا نمی‌خواهیم چرا بعد از مدتی دوباره پیام می‌آید: "درصورتی که تمایل نداری تبلیغات بیاد این شماره را بگیر".به زور تبلیغات ارسال می‌شود شاید مشترک سواد نداشته باشد آن شماره را بگیرد که دوباره لغو شود.

کاربر دیگری نوشت: متاسفانه همین موضوع برای همه‌ ما و اطرافیانمان اتفاق افتاده و بدون اینکه در هیچ برنامه‌ای شرکت کنیم روزانه 500 تومان شارژ از سیم کارت اعتباری همراه اول کسر می‌شود.

در هر صورت تا زمانی که مشکلات موجود حل نشوند و سرعت اپراتورها به حالت استاندارد بازنگردد اعتراض کاربران ادامه دارد، از طرفی دیگر عدم کنترل خدمات ارزش افزوده اپراتورها و کاهش خود به خود شارژ سیم کارت یا دریافت قبض‌های نجومی، نارضایتی مشترکین را به دنبال خواهد داشت که مطمئنا بازنده این اوضاع اپراتورها خواهند بود!!

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید