روش جدید کلاهبرداری تلفنی در اربعین 98

روش جدید کلاهبرداری تلفنی در اربعین 98

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، اخبار جعلی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی‌ها جز مواردی است که در طی چندین سال گذشته باعث سواستفاده و خالی کردن حساب بسیاری از مردم شده است.

این کلاهبرداران با جلب اعتماد مردم و جذب طعمه‌های خود، باعث می‌شوند تمایلات و گرایش‌هایی مثل کنجکاوی یا طمع افراد تحریک شده و اطلاعات حساسی مانند اطلاعات کارت‌های بانکی، رمزهای عبور و اطلاعات خصوصی در اختیار کلاهبرداران قرار گرفته و مورد سوء استفاده قرار گیرند.

روش جدید کلاهبرداری تلفنی در اربعین 98

قطعا تا به حال شنیده‌اید که تعدادی از کلاهبرداران با مردم عادی تماس می‌گیرند و به بهانه برنده شدن آنها در مسابقات مختلف می ‌واهند که به نزدیک ترین عابربانک محل زندگیشان بروند و به این ترتیب حساب آنها را خالی می‌کنند.

این‌گونه کلاهبردارها اصولا به موضوعی می‌پردازند و راجع به آن صحبت می‌کنند که شخص تحریک شود و نتواند جواب رد بدهد، به عنوان مثال با جملاتی همچون زیر شخص را تحت عمل انجام شده قرار می‌دهند: شما برنده جایزه‌ای از یک مسابقه شده‌اید، یا این‌که به شما پیشنهاد می‌دهند در یک موقعیت که در تمام زندگی‌تان فقط یک بار تکرار می‌شود و یک شانس فوق‌العاده برای شما ایجاد می‌کند و در آن امکان هیچ باخت یا ضرری وجود ندارد، شرکت کنید.

کلاهبرداری به بهانه اربعین

همان طور که می‌دانید این روزها در حال نزدیک شدن به ایام اربعین هستیم و بسیاری از هم وطنان بی صبرانه منتظر هستند تا شرایطی بزایشان ایجاد شود تا بتوانند در این ایام به کربلا سفر کنند. به همین دلیل کلاهبرداران با مشترک تماس گرفته و می گویند: "شما به عنوان مشترک منتخب فلان اپراتور، به دلیل خوش‌حسابی و عدم شکایت از خطتان، برنده یک قرعه‌کشی شدید. جایزه این قرعه‌کشی، سفر زیارتی کربلا و ‌نجف (معادل پنج میلیون تومان) همراه دو میلیون تومان بن خرید کالا از فروشگاه‌های ایرانی در این دو شهر است و حتی اگر جایزه را نخواهید، 10 ماه مکالمه و اینترنت رایگان به شما تعلق می‌گیرد."

زمانی که شخص مورد نظر به نحوه پرداخت جوایز می‌رسد، می‌گوید: از آنجایی که رئیس بانک مرکزی اظهار کرده که شماره حساب و شماره کارت خود را به صورت تلفنی اعلام نکنید و قانون هم اجازه این کار را به ما نمی‌دهد، سه بانکی که در آن‌ها حساب دارید را نام ببرید تا مبلغ هفت میلیون تومان به‌صورت سه قسط 3.5 ، 2.5 و دو میلیونی به حساب شما واریز شود.

در ادامه هم به شما می‌گوید به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک بروید و دو رسید بانکی بگیرید و پیش از آن اعلام کنید تا این دستگاه‌ها چه فاصله زمانی دارید. اما در صورتی که از فرد تماس‌گیرنده بخواهید به جای مراحلی که از شما درخواست کرده، آدرسی به شما بدهد تا بتوانید جایزه‌تان را به‌صورت حضوری و با ارائه مدارک دریافت کنید، با پاسخ منفی و اما و اگر روبه‌رو می‌شوید و آن زمان است که به درستی این تماس و برنده شدن در قرعه‌کشی شک می‌کنید.

بنابراین مشترکین باید توجه داشته باشند در صورتی که شما در هر یک از اپراتورها جایز‌ه‌ای برنده شوید از طرف همان اپراتور با شما تماس گرفته می‌شود. نه از خط موبایل و آن هم با اپراتوری غیر از اپراتور مربوطه. دیگر اینکه هیچ اپراتوری از برنده طرح خود شماره حساب، موجودی و رمز نمی‌خواهد، بلکه جایزه به صورت حضوری و در یک مراسم رسمی اعطا می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید