سواستفاده کلاهبرداران از سیم کارت‌های مجهول‌الهویت ایرانسل و رایتل

سواستفاده کلاهبرداران از سیم کارت‌های مجهول‌الهویت ایرانسل و رایتل

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، یکی از مهمترین پرونده‌های قضایی کشور در سال‌های اخیر مربوط به جرائم مرتبط با سوء استفاده از سیم کارت‌های دائمی و اعتباری تلفن همراه برای انجام کلاهبرداری‌های مختلف می‌باشد. در واقع افراد سودجو یا از سیم کارت‌های مجهول الهویت استفاده می‌کنند یا در هنگام خرید سیم کارت از اطلاعات دروغی و اشتباه برای ثبت آن استفاده می‌کنند.

با توجه به صحبت‌های قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، در اکثر جرائم رایانه ای، مجرمان از خطوط موبایل و اینترنت سیم کارت‌هایی استفاده می‌کنند که همگی به نام غیر و یا آدرس های جعلی به ثبت رسیدهاند.

سواستفاده کلاهبرداران از سیم کارت‌های مجهول‌الهویت ایرانسل و رایتل

ایرانسل و رایتل جز اپراتورهایی هستند که در رابطه با دریافت اطلاعات سیم ‌کارت‌های ثبت نامی با کم‌کاری‌هایی همراهند، زیرا در جدیدترین بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که اکثر سیم کارت‌های مورد استفاده برای سواستفاده‌های اینترنتی و تلفنی مربوط به اپراتورهای ایرانسل و رایتل می‌باشد.

قاسمی ضمن توضیح این مساله گفت: در اکثر موارد جرایم رایانه‌ای مجرمان از طریق خطوط موبایل و اینترنت از سیم کارت‌هایی استفاده می‌کنند که با نام غیر و در نهایت آدرس جعلی همراهند. همین مساله زمینه پیگیری هویت سیم‌کارت‌ها را سخت کرده و عملا نمی‌توان کاری از پیش برد. لذا لازم است اپراتورها در زمینه ثبت اطلاعات سیم‌ کارت به طور دقیق و کامل وارد عمل شوند.

در آخرین تحقیقات انجام شده در مورد سیم کارت‌های ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی مشخص شد حجم گسترده‌ای از سیم‌کارت که برای ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم و متخلف از آن استفاده شده از طریق فروش آنلاین اپراتور ایرانسل بوده است به همین دلیل رگولاتوری برای شرکت ایرانسل ضرب الاجل  24 ساعته‌ای تعیین کرد و عنوان کرد طی 24 ساعت آینده باید زمینه‌های سوء استفاده و تخلف این اپراتور بسته شود.

قاسمی در مورد سیم کارت‌هایی که در اختیار اتباع خارجی قرار می‌گیرد نیز صحبت کرد و گفت: باید از ثبت سیم کارت‌ها به نام اتباع بیگانه توسط اپراتور‌ها خودداری و فقط در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری و در زمان ورود به داخل کشور و تحت نظارت پلیس به افراد مورد نظر سیم کارت اعتباری محدود به زمان خاص ارائه و در زمان خروج هم تحویل گرفته و سلب امتیاز شود، تا کلاهبرداران نتوانند از این سیم کارت‌ها پس از خروج مسافر از کشور سواستفاده کنند.

با تمام این تفاصیل به نظر می‌رسد ایرانسل و رایتل پیش از رقابت با یکدیگر و اپراتورهای دیگر، باید به فکر ساماندهی به سیم کارت‌های بی هویت خود باشند، زیرا مطمئنا اگر این روند ادامه داشته باشد به مرور زمان از تعداد مشترکینشان کاسته می‌شود و متضرر خواهند شد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید