پاسخ جهرمی در مورد فیلترشکن و سیم کارت‌های مجهول

پاسخ جهرمی در مورد فیلترشکن و سیم کارت‌های مجهول

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه علنی دوشنبه 11 شهریور مجلس شورای اسلامی در مورد مسائلی همچون احراز هویت افراد در اینترنت، ساماندهی و فیلترشکن‌ها (vpn) و همچنین قطع سیم کارت‌های مجهول صحبت کرد.

بیش از یک سال از فیلتر تلگرام می‌گذرد و از آنجایی که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های دیگری نیز همچون تلگرام وجود دارند که در کشور فیلتر و غیرقابل دسترس می‌باشند، هر روز به تعداد vpn و فیلترشکن‌های فروشی افزوده می‌شود.

پاسخ جهرمی در مورد فیلترشکن و سیم کارت‌های مجهول

از این رو برخی از نمایندگان مجلس وزارت ارتباطات را موظف می‌دانند تا به عنوان متولی این حوزه شرایط موجود را سروسامان دهد و آن را مدیریت کند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ این سوالات گفت: ما شاهد تجارت چند صد ميلياردی در حوزه فروش فيلترشكن و وی پی ان هستيم و مشخص است پشت اين قضیه مافيا هست، اما برخوردی با اين تجارت نمی‌شود. 

وی در ادامه گفت: اين كه سوال مي كنند چرا وزارت ارتباطات فيلترشكن‌ها را نمی‌بندند اين كار وظيفه ما نيست. فرض كنيد فردا صبح بيدار شويد و ببينيد همه فيلترشكن‌ها از دسترس خارج شده‌اند و در اين صورت استاد دانشگاهی كه به دنبال مطالب علمي می‌گردد، تاجری كه می‌خواهد تحريم‌ها را دور بزند و حساب بانكی‌اش را متصل كند و توسعه دهندگان نرم افزار به مشكل بر می‌خورند. نمی‌شود سطح دسترسي دانشجو و خبرنگار و استاد و تاجر با سطح دسترسي يك كودك 8 و 9 ساله برابر باشد. 

جهرمی در ادامه راجع به فیلترشکن‌ها چنین توضیح داد: می‌گويند وزارت ارتباطات فيلترشكن‌ها را ببندد و اگر زندگي مردم مختل شد خودش هم جواب دهد. ما به صيانت از اخلاق اعتقاد داريم، ولي حل مشكل راه حل دارد و نمی‌شود.

و اما موضوع دیگری که در مجلس راجع به آن صحبت شد و حتی جز معضل‌های این روزهای وزارت ارتباطات و نیز محسوب می‌شود مسئله سیم کارت‌های مجهول می‌باشد. در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار سیم کارت مجهول در کشور وجود دارد و حتی یک نفر 300 سیم کارت رایتل گرفته که هنوز استفاده نشده است.

البته با این وجود در دو سال گذشته با همكاري و برنامه فشرده مركز ملي فضاي مجازي، اپراتورها، وزارت ارتباطات و سازمان ثبت احوال بيش از 17 ميليون سيم كارت فاقد هويت يا مخدوش از شبكه خارج شده است.

جهرمی در ادامه افزود: اتباع بيگانه در زمان ورود به كشور با پاسپورت خود امكان خريد دارند كه بعضا از مدارك هويتي اينها استفاده مي شود. راه حل اتصال بانك اطلاعاتي ناجا به سيستم هويتي اپراتورهاست كه بايد در دولت الكترونيك رخ دهد. به همين منظور ناجا سيستم را متصل كرد اما به دليل ملاحظات طراحي شبكه بانك آفلاين با 24 ساعت تاخير ارائه شد. حزب الله لبنان گفت كه آمريكا ما را تحريم كرده و شما هم در ايران به ما سيم كارت نمی‌دهيد لذا ما اين سيستم را قطع كرديم تا هر زمان كه به روز شد آن را متصل كنيم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید