چگونه از اتمام بسته‌های اینترنت خود مطلع شویم

چگونه از اتمام بسته‌های اینترنت خود مطلع شویم

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، این روزها اکثر مشترکین تلفن همراه برای انجام امور روزانه خود از اینترنت استفاه می‌کنند.  البته از آنجایی که پس از پایان این بسته‌ها، اینترنت با تعرفه آزاد محاسبه خواهد شد و اینترنت‌های آزاد به هیچ وجه به صرفه نمی‌باشند به همین دلیل آگاهی از زمان اتمام بسته اینترنتی اهمیت زیادی دارد.

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه خود در سال 1395، با کاهش 20 درصدی تعرفه اینترنت، سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه را برای سیم ‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، 0.4 ریال و برای سیم‌ کارت‌های اعتباری 0.6 ریال تعیین کرد. اما در طرح تشویقی قیمتی کمتر از کف تعرفه عادی اپراتور تعریف شده و سقف زمانی آن حداکثر سه ماه است و امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح تنها در این مدت برای اپراتور ممکن است. به همین دلیل است که طرح‌های تشویقی اپراتورها پس از مدتی حتی با وجود استقبال کاربران حذف می‌شود.

چگونه از اتمام بسته‌های اینترنت خود مطلع شویم؟

از آنجایی که تمام شدن بسته‌های اینترنت موجب می‌شود که اینترنت با تعرفه‌ی آزاد محاسبه شود و شارژ خطوط اعتباری به اتمام برسد اطلاع‌رسانی این موضوع برای مشترکین توسط اپراتورها بسیار مهم است، حتی عدم اطلاع‌رسانی برای کاربران دائمی می‌تواند عواقب بدتری داشته باشد، زیرا اگر با تمام شدن اینترنت بسته به آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام نشود و کاربر به مصرف اینترنت با تعرفه آزاد ادامه دهد، این موضوع می‌تواند به هزینه‌های اضافی روی قبض موبایل کاربر منجر شود که با توجه به دائمی بودن سیم‌کارت کاربر، ممکن است هزینه‌های سنگینی باشد.

با تمام این تفاصیل برخی از مشترکین ادعا می‌کنند که تمام شدن بسته اینترنتشان به آن‌ها اطلاع‌رسانی نمی‌شود. بلکه تنها هنگامی که بخش زیادی از بسته خود را مصرف کرده‌اند برایشان پیامک ارسال می‌شود

 روش‌های اطلاع از بسته‌های اینترنتی در اپراتورهای مختلف

مشترکان ایرانسل می‌توانند از طریق برنامه کاربردی ایرانسل من و یا شماره‌گیری کد دستوری #555* از میزان حجم باقیمانده بسته خود با خبر شوند.

از طرفی دیگر اگرچه اتمام بسته اینترنتی به اطلاع مشترکان اپراتور همراه اول می‌رسد، خود آن‌ها نیز می‌توانند با ارسال عدد 0 لاتین به شماره 8080، شماره‌گیری کدهای دستوری #320*10* و #0*100* و یا مراجعه به حساب کاربری "همراه من" در آدرس my.mci.ir، از باقی‌مانده بسته اینترنت خود مطلع شوند. 

مشترکان اپراتور رایتل هم می‌توانند با شماره‌گیری کدهای دستوری #142* و #144*، باقی‌مانده بسته اینترنت سیم کارت رایتل خود را مشاهده کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید