سامانه اندازه گیری میزان تشعشعات رادیویی مناطق مختلف راه اندازی شد

سامانه اندازه گیری میزان تشعشعات رادیویی مناطق مختلف راه اندازی شد

به  گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، از آنجایی که این روزها در عصر تکنولوژی به سر می‌بریم و هر روز به تعداد افرادی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند افزوده می‌شود، این طبیعی است که بسیاری از مردم نگران گسترش بیماری‌های ناشی از تشعشعات پرتوهای رادیویی در اثر برخورد با پارازیت‌ها، وای‌فای، امواج تلویزیونی و تلفن همراه باشند.

سامانه اندازه گیری میزان تشعشعات رادیویی مناطق مختلف راه اندازی شد

نگرانی‌های ناشی از بیماری‌هایی با تاثیرات تشعشعات رادیویی تقریبا همزمان با ورود ابزار دیجیتالی به زندگی افراد افزایش یافت و با افزایش بیماری‌های جوامع امروزی از جمله سرطان‌های شناخته‌شده و ناشناخته، این گمان میان عامه مردم تقویت شد که تشعشعات حاصل از دکل‌های موبایل یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به انواع سرطان می‌باشند.

البته این نکته را فراموش نکنید که بیماری زا بودن تشعشعات رادیویی تاکنون به صورت علمی ثابت نشده است و تحقیقات جدید در یک موسسه تحقیقاتی آلمانی نشان می‌دهد که نیاز به نگرانی خاصی در این زمینه به ویژه درباره تشعشعات آنتن‌های موبایل وجود ندارد.

یکی از وظایفی که رگولاتوری بر عهده دارد این است که خطرات امواج الکترومغناطیس از جمله امواج پارازیت‌ها، ایستگاه‌های ثابت اندازه‌گیری تشعشعات غیریون‌ساز تا 18 گیگاهرتز در نقاطی از مناطق حساس تهران شامل بیمارستان‌ها، مدارس و آسایشگاه‌های سالمندان را به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته بررسی کند.

کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر پرتوهای غیر یون ساز   (ICNIRP)، با نصب 70 ایستگاه ثابت در شهر تهران و 18 ایستگاه ثابت در شهر شیراز سامانه اندازه‌گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیس را راه اندازی کرده است.

با مراجعه به این بخش در رگولاتوری و انتخاب ناحیه مورد نظر، تاریخ شروع و خاتمه‌ بازه مورد نظر برای بررسی شدت میدان انتخاب شده و داده‌ها بر اساس بازه‌ی انتخابی فیلتر می‌شود. پس از آن، مقادیر بیشینه، کمینه و متوسط اندازه‌گیری در بازه انتخابی برای ایستگاه مورد نظر نمایش داده می‌شود و هم‌چنین امکان نمایش و عدم نمایش سطح استاندارد روی گراف خروجی با این ابزار وجود دارد.

کاربران می‌توانند پس از مشاهده‌ میزان اندازه‌گیری‌شده، سطح استاندارد مصوب برای شدت میدان الکترومغناطیس بر اساس استاندارد ملی و ICNIRP را روی گراف مشاهده کنند و از کمتر بودن این میزان نسبت به حد استاندارد اطمینان حاصل کنند. در غیر این صورت، اگر میزان نمایش‌داده‌شده از استانداردی که مشخص شده بیشتر باشد، می‌توان در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات، در زمینه تشعشات اقدام به شکایت کرد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید