سیستم عامل بومی ایرانی سرانجام راه اندازی شد

سیستم عامل بومی ایرانی سرانجام راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، پس از تلاش‌های فراوان سرانجام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق به تولید سیستم عامل جدیدی به نام سیستم عامل بومی شد که با توجه به صحبت‌های امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با استفاده از آن می‌توانیم نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال مطمئن باشیم.

سیستم عامل بومی ایرانی سرانجام را اندازی شد

ناظمی خاطرنشان کرد با آن که سیستم عامل بومی راه اندازی شده است و در حال حاضر می‌توان آن را بر روی گوشی‌هایی که در ایران تولید می‌شوند نصب کرد، اما در کل هیچ اجباری برای استفاده از آن وجود ندارد، در واقع اگر شهروندی ترجیح داد و دوست نداشت با این سیستم‌های عامل کار کند چون برایش محدودیت ایجاد کرده، این امکان برایش وجود خواهد داشت که از سیستم عامل‌های دلخواه خود استفاده کند.

معاون وزیر ارتباطات در مورد اینکه آیا سازندگان گوشی در این طرح با ایران همکاری می‌کنند، گفت: هم‌اکنون این سیستم عامل روی برخی از مدل‌های گوشی ایرانی نصب شده است. در همین حال با یکی از برندهای خارجی تلفن همراه که حدود 8 درصد بازار ما را در اختیار دارد نیز برای نصب این سیستم عامل بومی روی گوشی‌های آن شرکت، وارد مذاکره شده‌ایم.

در واقع پس از اتفاقات اخیر و رویکردهای یک جانبه کشورهای خارجی در فضای مجازی، از جمله اپل و گوگل و اقدام به حذف اپلیکیشن‌ها و کسب و کارهای ایرانی از پلتفرم‌هایشان موجب شده است تا وزارت ارتباطات با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات و سازمان فناوری اطلاعات ایران موضوع راه اندازی سیستم عامل بومی را مجدد در دستور کار قرار دهد و آن را راه اندازی کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید