بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری و اعتراض موبایل فروشان

بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری و اعتراض موبایل فروشان

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، سایت ثبت گوشی مسافری از هفتم اسفندماه روی غیرمسافران بسته شد تا بدین ترتیب از این پس تنها کسانی که مسافر واقعی هستند و بلیط ورود و خروج دارند می‌توانند با خود گوشی وارد کشور کنند.

بیش از یک سال از اجرای طرح رجیستری می‌گذرد و با آن که دلیل اصلی پایه گذاری این طرح جلوگیری از قاچاق کالا بود، اما به دلیل ضعف موجود در طرح رجیستری و سایت ثبت گوشی‌های مسافری، بسیاری از موبایل فروشان تعداد زیادی گوشی به عنوان مسافر وارد کرده و با قیمت بالا به مردم می‌فروختند.

بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری و اعتراض موبایل فروشان

اما این بار مهدی محبی، رئیس اتحادیه‌ دستگاه‌های مخابراتی و لوازم‌جانبی از بسته ‌شدن وب‌سایت ثبت گوشی مسافری روی غیرمسافران خبر داد و گفت: با اتصال سامانه‌ ناجا و گمرک به یکدیگر، از این پس افرادی که از کشور خارج و به آن وارد نشده‌اند، نمی‌توانند گوشی ثبت کنند.  اما این سامانه همچنان برای مسافران واقعی، یعنی کسانی باز است که از کشور خارج و به آن وارد شده‌اند.

پس از این اتفاقات بسیاری از موبایل فروشان به شرایط پیش آمده اعتراض کردند.

طبق گفته‌های محبی، بسیاری از موبایل فروشان که برای بازار شب عید از طریق مسافری اقدام به  واردات تلفن همراه کرده بودند با بسته شدن سایت دیگر امکان ثبت این گوشی‌ها را ندارند وهمین مسئله باعث  غیر فعال شدن گوشی‌های وارداتی و در نهایت متضرر شدن این دسته از فروشندگان خواهد شد.

محبی با اشاره به تلاش برای حل مشکل این دسته از فروشندگان وتامین کالای مورد نیاز خریداران در شب عید می گوید:در حال مکاتبه با ستادمبارزه با قاچاق کالا هستیم که در صورت امکان این سایت برای مدتی بازگشایی شود تا فروشندگانی که برای تامین نیاز بازار اقدام به واردات گوشی کردهاند با مشکل مواجه نشوند و بتوانند کالای خود را عرضه کنند. رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی همچنین گفت: البته در پیگیری از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آنها می‌گویند که فعلا سایت بسته است و مشخص نیست در بازار شب عید سایت دوباره (برای گوشی‌های غیرمسافری) باز شود یا خیر.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید