تعداد مشترکین سیم کارت در ایران رو به کاهش است

تعداد مشترکین سیم کارت در ایران رو به کاهش است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با توجه به بررسی‌های انجام شده مشخص شد که برخلاف سال‌های گذشته و چیزی که همه انتظار آن را دارند در طی سه ماه فصل پاییز تعداد مشترکین سیم کارت به طرز عجیبی کاهش یافته است.

از زمانی که سیم کارت و تلفن همراه وارد زندگی انسان‌ها شد، با توجه به کاربردی بودن این وسیله الکترونیکی هر روز به تعداد کسانی که از سیم کارت استفاده می‌کنند افزوده می‌شد، اما این بار در یک اتفاق عجیب و غیرمنتظره، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که تعداد مشترکین سیم کارت در حال کاهش است!!

تعداد مشترکین سیم کارت در ایران رو به کاهش است

از سال 1392 تا آذر ماه سال جاری، تعداد مشترکان سیم‌ کارت‌های اپراتورهای مختلف از 64 میلیون به بیش از 88 میلیون رسیده است. البته این آمار نشان‌دهنده‌ سیم‌ کارت‌های فعال است، در حالی که از میان سیم‌ کارت‌های فروخته‌شده توسط اپراتورها، شاید نزدیک به نیمی از آنها غیرفعال باشد، یعنی ممکن است کاربری سیم ‌کارتی را خریداری کرده و برای مدتی از آن استفاده نکند.

نکته جالب این است که تعداد مشترکین سیم کارت در سال جاری تا پایان خرداد ماه بیش از 90 میلیون و تا پایان شهریور ماه به بیش از 91 میلیون نفر رسید، این ارقام تا پایان آذرماه روندی کاهشی به خود گرفت و به 88 میلیون نفر رسید.

از دیگر موضوعات جالب این بحث که با وجود کاهش تعداد سیم کارت‌ها در سه ماهه سوم سال 97 همچنان ضریب نفوذ سیم کارت بیش از 100 است و همان طور که می‌دانید ضریب نفوذ بیش از 100 درصد نشان می‌دهد که تعداد سیم‌ کارت‌های موجود، از جمعیت ایران بیش‌تر است که این موضوع اگرچه می‌تواند حاکی از چند سیم‌ کارته بودن افراد باشد، اما نشان می‌دهد به احتمال زیاد کمتر کسی در ایران حضور دارد که حتی یک سیم‌کارت هم نداشته باشد. با وجود این، در سه ماهه سوم سال جاری، تعداد سیم‌کارت‌ها روند کاهشی را طی کرده است.

با توجه به آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، تعداد مشترکین تلفن همراه، تا پایان آذرماه سال جاری 88 میلیون و 722 هزار و 422 نفر با ضریب نفوذ 108.09 درصد است، همچنین از میان مشترکین موجود، 53 میلیون و 857  هزار و 297 متعلق به اپراتور همراه اول هستند که 60.70 درصد را شامل می‌شود، تعداد مشترکین ایرانسل 33 میلیون و 234 هزار و 972 است که.37.46 درصد را به خود اختصاص می‌دهد و مشترکان رایتل هم یک میلیون و 617 هزار و 631 با 1.82 درصد هستند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید