پس از طرح رجیستری چه تعداد گوشی غیرفعال شد

پس از طرح رجیستری چه تعداد گوشی غیرفعال شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در حالی که بیش از یک سال از آغاز طرح رجیستری تلفن همراه می‌گذرد تا پایان خرداد ماه 97 حدودا 1 میلیون و 500 هزار تلفن همراه در سامانه همتا ثبت شدند و 241 هزار و 637 گوشی قاچاق از برندهای مختلف، مسدود شدند.

در ابتدای اجرای برنامه رجیستری با وجود آن که این طرح با هدف جلوگیری از قاچاق موبایل و شناسنامه‌دار کردن یکی از پرمصرف‌ترین کالاهای وارداتی در کشور پیاده سازی و اجرا شد، مشکلات فراوانی نیز به همراه داشت. به عنوان مثال ثبت دستی گوشی مسافری در بدو ورود و متصل نبودن این سیستم به طرح همتا (رجیستری موبایل) باعث شده بود تعداد قابل توجهی از گوشی‌هایی که در گمرک ثبت شده و مسافران حتی هزینه رجیستری آن را در فرودگاه پرداخت کرده‌ بودند از دسترس خارج شوند. حتی بسیاری از گوشی‌های که پیش از مطرح شدن طرح رجیستری توسط هم وطنان خریداری شده بود به دلیل اشکالات مختلف در سامانه همتا قطع شده و موجب شکایت مردم شده بود.

پس از طرح رجیستری چه تعداد گوشی غیرفعال شد؟

اما این روزها تمامی برندهای تلفن همراه موجود در کشور رجیستری شدند، و دیگر مشکلات سابق وجود ندارد. توجه داشته باشید که بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان خرداد ماه سال جاری حدود 11 درصد از گوشی‌ها در فهرست سیاه قرار گرفته و مسدود شدند و با هیچ سیم‌ کارتی در ایران قادر به فعال شدن نیستند و امکان برقراری تماس و دریافت سرویس از آ‌نها وجود ندارد.

تعداد گوشی‌های غیرفعال هر برند پس از طرح رجیستری چقدر است؟

بیشترین آمار گوشی‌های مسدود شده تا پایان خرداد ماه سال جاری پس از اجرای طرح رجیستری به ترتیب مربوط به نوکیا با 73 هزار و 12 گوشی، سپس برند هوآوی که رجیستری آن با نوکیا آغاز شد 68 هزار و 400 گوشی، برند اپل که اولین برند طرح رجیستری بود 64 هزار و 556 موبایل، ال جی 18 هزار و 200 تلفن همراه، موتورولا 7474 گوشی و سونی 6428 موبایل.

در ادامه 1853 گوشی از برند شیائومی که از تاریخ 26 اسفند 96 وارد طرح رجیستری شد، مسدود شدند و سپس از برند بلک بری 1440 موبایل غیرفعال شد.

موضوع جالب این است که در برند سامسونگ که جز پرطرفدارترین و پرمصرف‌ترین برند تلفن همراه در ایران محسوب می‌شود تنها 127 گوشی غیرفعال شد. از همه برندهای موجود در کشور گوشی‌های تکنو و گوگل به ترتیب با 79 و 68 گوشی کم‌ترین تعداد موبایل‌های غیرفعال را به خود اختصاص دادند. 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید