1 میلیون خط تلفن ثابت که طی 4 سال اخیر بدون کارکرد باقی مانده بود تخلیه شدند

1 میلیون خط تلفن ثابت که طی 4 سال اخیر بدون کارکرد باقی مانده بود تخلیه شدند

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از مهندس مجید صدری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، طرح مصدودسازی تلفن‌های ثابتی که به مدت 4 سال بلا استفاده بودند و هیچ تماسی از آنها گرفته نشده بودند، در حال اجرا است. در حال حاضر 1 میلیون خط تلفن ثابت که طی 4 سال اخیر بدون کارکرد باقی مانده بود، تخلیه شدند.

حتی پس از آنکه مدتی قبل دیوان عدالت اداری دریافت آبونمان از خطوطی که برای مدت طولانی بلااستفاده بودند را غیرقانونی اعلام کرد، صدری این کار را اجحاف در حق مخابرات عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: لغو دریافت آبونمان از مشترکان صد درصد به ضرر مخابرات است و درآمد 700 میلیارد تومانی سالانه مخابرات را کاهش می‌دهد. از این جهت ما نمی‌توانیم در مخابرات توسعه انجام دهیم و به همین دلیل در تلاش برای بازگرداندن این حکم هستیم.

1 میلیون خط تلفن ثابت که طی 4 سال اخیر بدون کارکرد باقی مانده بود، تخلیه شدند

ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور چقدر است؟

با توجه به آخرین آماری که سازمان تنظیم مقررات از سال 92 تا نیمه اول 97 اعلام کرده است، ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور 37.29 درصد است و هم اکنون 30 میلیون و 612 هزار و 259 خط تلفن ثابت در کشور دایر و فعال بوده و 38 میلیون خط تلفن ثابت نیز نصب شده است.

شاید جالب باشد که بدانید در سال 92 تعداد خطوط نصب شده 32 میلیون و ضریب نفوذ تلفن ثابت 36.99 درصد بوده است که پس از 5 سال، در سال 97 تعداد خطوط نصب شده به 38 میلیون و ضریب نفوذ تلفن ثابت به 37.29 درصد رسیده است.

علاوه بر این تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی در سال 92 حدودا 49 هزار و 179 روستا و شمار روستاهای دارای ارتباط حدود 52 هزار و 916 روستا اعلام شده است، که این آمار در مقایسه با سال 97 سیر نزولی داشته است، زیرا در این سال تعداد روستاهای دارای تلفن ثابت 47 هزار و 722 عدد, و تعداد روستاهای دارای ارتباط 52 هزار 599 روستا می‌باشند.

پیشنهاد مهندس صدری برای افزایش تعرفه تلفن ثابت

مهندس صدری در طول نشست دیروز خود از پیشنهاد شرکت مخابرات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای افزایش تعرفه‌های تلفن در سال آینده خبر داد و گفت: تعرفه‌های مخابراتی بسیار پایین است و ما پیشنهاد داده‌ایم که این تعرفه‌ها را عادلانه‌تر کنیم.

طبق صحبت‌های مدیرعامل شرکت مخابرات در حال حاضر کیفیت اینترنت مخابرات افزایش پیدا کرده است و میانگین تاخیر 125 میلی ثانیه‌ای در شبکه به زیر میلی ثانیه رسیده است، همچنین میزان رضایت مشتریان از اینترنت در یک نظرسنجی که انجام داده ایم حدود 70 درصد اعلام شده است. 

در پایان باید بدانید که مصرف روزانه اینترنت مشترکان در یک سال گذشته 61 درصد رشد داشته و مصرف اینترنت بین‌الملل با 55 درصد رشد همراه بوده است. در همین حال ترافیک داخلی اینترنت طی یک سال گذشته 4 برابر شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید