در ایام اربعین بیش از 26 میلیون دقیقه مکالمه انجام شده است

در ایام اربعین بیش از 26 میلیون دقیقه مکالمه انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از اسماعیل رادکانی رییس کمیته تامین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زوار ایرانی امسال در بازه زمانی دو هفته‌ای بیش از 26.5 میلیون دقیقه، مکالمه انجام داده‌اند.

با توجه به گفته‌های رادکانی، از 24 مهر تا 8 آبان (دو هفته) 26.5 میلیون دقیقه ترافیک مکالمه بین ایران و عراق داشتیم که از این تعداد 70 درصد صادره از ایران به عراق و 30 درصد مابقی وارده از عراق به ایران بوده است.

رادکانی در خصوص میزان مکالمه و اینترنت مصرفی گفت: کیفیت ارتباطات اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما تعرفه مکالمه امسال نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است، همچنین میزان مصرف دیتای رومینگ نیز نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

در ایام اربعین بیش از 26 میلیون دقیقه مکالمه انجام شده است

نصب بالن اینترنتی در اربعین

از آنجایی که داشتن اینترنت دراین مراسم نقش مهمی در ارتباط زوار و انتقال مفاهیم و پیام اربعین به دنیا ایفا می‌کند، وزارت ارتباطات زمینه برقراری اینترنت وای فای را از طریق نصب بالن اینترنتی درمهران برای زائران فراهم کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که این بالن از نسل چهارم اینترنت همراه است و  10 کیلومتر تا 300 مگابیت در ثانیه به 2000 نفر را همزمان پوشش می‌دهد، البته در داخل کشور عراق نیز با همکاری شرکت‎های اینترنتی عراقی در 10 نقطه از مسیر نجف به کربلا وای فای رایگان به زوار ارائه می‌شود.

نصب سایت‌های جدید در اربعین

با توجه به اینکه افزایش تعداد زوار نیازمند افزایش تجهیزات برای برقراری ارتباطات در اربعین است بنابراین 61 سایت تلفن همراه در سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه و جاده‌های منتهی به این پایانه‌ها نصب و راه اندازی شده که همین موضوع سبب شده است تا ارتباطات این مناطق در وضعیت پایدار باشد.

امسال وزارت ارتباطات 15 سایت تلفن همراه جدید را به تعداد سایت‌های نصب شده اضافه کرده و 20 سایتی که در سال گذشته به صورت موقت راه‌اندازی شده بود را به سایت دائمی تبدیل کرده است.

علاوه بر این مسائل با همکاری اپراتورهای تلفن همراه کشور و شرکت مخابرات ایران و همچنین هیات اتصالات و وزارت ارتباطات عراق سعی شده است که ارتباطات پایدارتر و با کیفیت‌تری تا پایان اربعین برای زائران فراهم شود.

در مسیر ایلام به مهران و مهران به دهلران فیبرنوری با 7 برابر ظرفیت توسعه داده شده و از اپراتورهای مختلف 11 سایت پرتابل وارد منطقه شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید