تماس‌های ناشناس بین‌المللی را پاسخ ندهید

تماس‌های ناشناس بین‌المللی را پاسخ ندهید

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، اپراتور اول کشور از دیروز با ارسال پیامک به مشترکین خود هشدار داد که پاسخ شماره‌های ناشناس بین الملی که به آنها تماس می‌گیرند را ندهند.

پس از بررسی موضوع مشخص شده که ظاهرا با روش جدید از کلاهبرداری روبرو هستیم. در واقع کلاهبرداران با شماره‌های بین الامللی ناشناسی با مشترکین تماس می‌گیرند سپس قطع می کنند، به این ترتیب افراد بسیاری پس از دیدن این تماس‌ها از روی کنجکاوی و سوال، با این شماره‌ها تماس مجدد می‌گیرند که با وصل شدن تماس، محاسبه هزینه برای آنها آغاز می‌شود.

تماس‌های ناشناس بین‌المللی را پاسخ ندهید

این قبیل روش‌ها که به قصد کسب درآمد غیرقانونی با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد،  معمولا با عنوان"Communications Fraud" یا "تقلب مخابراتی" شناخته می‌شود، و در این روش، فرد یا افراد تماس گیرنده، با استفاده از تماس‌گیرنده‌های خودکار (Auto Dialers) از شماره‌های ویژه (Premium) با شما تماس برقرار می‌کنند.

یکی از نکات مهمی که در خصوص روش محاسبه هزینه در این نوع تماس‌ها وجود دارد این است که این هزینه، هزینه‌ای اضافه بر هزینه تماس بین‌المللی هست، همچنین هرچه طول مکالمه بیشتر شود، هزینه نیز افزایش می‌یابد.

این افراد بصورت نرم‌ا فزاری با تعداد زیادی از شماره‌ها، یک یا دو تماس بسیار کوتاه و (معمولا) پشت سرهم برقرار می‌کنند تا تماس از دست رفته بر روی گوشی شما ثبت شود، پس از آنکه شما مجددا با آنها تماس گرفتید، اپراتور سعی میکند با صحبت کردن درباره موضوعاتی مانند برنده شدن لاتاری، برنده شدن جایزه‌ هنگفت دلاری و مواردی مشابه، طول مکالمه را افزایش دهد تا درآمد بیشتری از این طریق نصیبشان شود. 

به این موضوع هم توجه کنید که ممکن است همیشه یک اپراتور انسانی آن طرف خط نباشد و گاهی پس از تماس یک پیام ضبط شده برای شما پخش می‌شود.

چند نکته مهم در خصوص تماس‌های بین المللی

  1. پس از آنکه شخصی با شما تماس گرفت با جستجوی پیش‌شماره در گوگل کشور مورد نظر را پیدا کنید و اگر پیش شماره مربوط به کشورهایی همچون وانواتو، مالدیو، ماداگاسکار و برخی جزایر کوچک بود بیشتر به تماس مدنظر شک کنید.
  2. اگر برای سفر اربعین به کشور عراق می‌روید، کد کشور عراق (964) را بخاطر بسپارید و تماس‌های دیگر را با تماس از اطرافیان خود با شماره عراق اشتباه نگیرید.
  3. اگر در سایت‌های خارجی متعدد فعالیت مهمی انجام می‌دهید، ممکن است با دریافت تماس احساس کنید از پشتیبانی یکی از این سایت‌ها با شما تماس گرفته شده و بیشتر در معرض فریب باشید.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید