ترخیص بیش از 5 هزار گوشی تلفن همراه از گمرک

ترخیص بیش از 5 هزار گوشی تلفن همراه از گمرک

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی، در حال حاضر 5 هزار دستگاه تلفن همراه از گمرک ترخیص شده است و قرار است پس از قیمت‌گذاری وارد بازار شود.

ترخیص بیش از 5 هزار گوشی تلفن همراه از گمرک

در واقع گوشی‌هایی که وارد بازار شده‌اند همان 600 دستگاه موبایلی بوده‌اند که چند وقت پیش در گمرک کشور دپو شده بودند، همچنین از آنجایی که این گوشی‌ها با ارز آزاد وارد کشور شده‌اند، هنوز سازمان حمایت قیمت‌گذاری تلفن‌ها را برای عرضه به بازار اعلام نکرده است.

با توجه به صحبت‌های مدیران سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و سایر ارگان‌های ذی‌ربط، کشور ایران در سال حدودا 15 تا 20 میلیون گوشی تلفن همراه نیاز دارد.

یکی از نکات نگران کننده در خصوص بازار موبایل این است که، پیش از گرانی دلار و هنگامی که دلار تنها 4 هزار تومان بود، نیاز روزانه کشور 35 هزار دستگاه تلفن همراه برآورد شده بود. این رقم در واقع مربوط به زمانی می‌باشد که مردم استطاعت خرید گوشی را داشته‌اند اما این روزها و با دلار 15 هزار تومان کمتر کسی توان چنین خریدی را دارد.

حال باید دید با این شرایط نابسامان پیش آمده و ترخیص بیش از 600 دستگاه موبایل، آیا قیمت تلفن‌های همراه در بازار کاهش می‌یابند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید