3 روش مهم که برای پیدا کردن گوشی‌های گم شده باید بدانید

3 روش مهم که برای پیدا کردن گوشی‌های گم شده باید بدانید

این روزها یکی از بزرگترین ترس‌های زندگی کاربران گوشی‌های همراه، گم شدن یا سرقت گوشی‌هایشان است چرا که آنها بر این باورند تمامی اطلاعات ارزشمندشان به یک جا با هم از بین خواهد رفت و متحمل خسارات مادی و معنوی بسیاری خواهند شد.

لحظه‌ای که متوجه می‌شوید گوشی همراهتان دیگر در جیب یا کیفتان نیست و هرچه سعی می‌کنید آن را در اطرافتان بیابید، موفق نمی‌شوید، بسیار لحظه ناخوشایند و آزاردهنده است، البته بسیاری از ما در جاهای شلوغ و پرهیاهوی امروزی ممکن است این اتفاق را تجربه کنیم.

در ادامه می‌خواهیم چند روش و کاری که بعد از سرقت گوشی باید انجام دهید را برایتان به اختصار توضیح دهیم.

3 روش مهم که برای پیدا کردن گوشی‌های گم شده باید بدانید

استفاده از طرح رجیستری برای بازیابی گوشی‌های سرقت شده

همان طور که می‌دانید در ابتدا وقتی طرح رجیستری مطرح شده بود تمامی مسوولان هدف از آن را جلوگیری از قاچاق تلفن همراه به داخل کشور عنوان کردند، اما واقعیت این است که این پروژه می‌تواند به ردیابی گوشی‌های به سرقت‌ رفته نیز کمک کند!!

همان طور که می‌دانید هنگام روشن کردن یک گوشی، سیم کارت شما به همراه کد IMEI تلفن همراهتان با هم در یک سامانه مخصوصی ضبط می‌شود. در صورتی که گوشی شما دزدیده شود و سیم کارت دیگری در آن قرار گیرد به صورت اتوماتیک پس از 48 ساعت گوشی از دسترس خارج شده و غیرقابل استفاده می‌شود.

با توجه به گفته‌های حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در حال کار بر روی سیستمی هستیم که بتوانیم از طریق آن اگر گوشی سرقت شود بر اساس زوج کد IMEI و سیم کارت، داخل گوشی آن را ردیابی کنیم.

استفاده از اپلیکیشن‌های جستجوی گوشی هوشمند برای بازیابی گوشی‌های سرقت شده

این روزها گوشی‌های هوشمند امکاناتی دارند که در صورت گم شدن یا دزدیده شدن بتوان از این طریق تلفن همراه مورد نظر را یافت. برای مثال اپلیکیشن‌های Find my Iphone و Android  Device Manager می‌توانند گوشی هوشمندتان را به راحتی پیدا کنند. توجه داشته باشید که حتما باید یکبار از گوشی اندرویدی خود وارد اکانت جی‌میل خود شوید. البته فرقی نمی‌کند از چه طریقی (جی‌میل، گوگل‌پلی، مپس، یوتیوب و ....) وارد اکانت خود شوید. اما اگر این کارها را انجام دهید در صورتی که گوشی شما گمشده باشد، می‌توانید با وارد کردن اطلاعات اکانت خود، مکان فعلی گوشی خود را شناسایی کنید.

روش دیگر پیدا کردن این گوشی‌ها، استفاده از GPS است. برای این قابلیت ابتدا باید نرم‌ افزار GPS SMS Phone Finder را بر روی گوشی نصب کنید و از خط دیگری عبارت locateme YOUR_KEY را به خط خود بفرستید. عبارت YOUR_KEY در واقع رمز شماست که با اجرای اپلیکیشن باید آن را تعیین کنید. در این صورت اطلاعات مکان فعلی گوشی شما به صورت لینک برایتان ارسال خواهد شد. با توجه به لزوم روشن بودن GPS برای این قابلیت، برای اینکه بعد از سرقت GPS شما خاموش نشود، از اپلیکیشن‌های قفل‌گذاری استفاده کرده و روی تنظیمات خود پسورد بگذارید.

استفاده از اپراتورها برای بازیابی گوشی‌های سرقت شده

همراه اول:

مشترکین همراه اول برای ردیابی گوشی مفقود شده یا به سرقت رفته خود می‌توانند شماره سریال گوشی مفقود شده یا دزدیده شده را (مندرج بر روی جعبه گوشی) از طریق خطوط دائمی همراه اول به دو روش زیر ردیابی کنند:

  1. #سریال گوشی*2141*10*
  2. ارسال کد 2141 به شماره 10 ( سامانه جامع پیامکی خدمات همراه اول) 

سرویس ردیابی گوشی تا 10 روز پس از دریافت شماره سریال، به جستجوی گوشی مفقود شده می‌پردازد و در پایان در صورت موفقیت در ردیابی گوشی، نتیجه را از طریق پیامک به اطلاع مشترک می‌رساند تا مشترک سایر مراحل حقوقی را از طریق مراجع ذیربط پیگیری نماید. درصورت عدم موفقیت در ردیابی، مشترک می‌تواند برای ردیابی مجدد گوشی خود اقدام و سرویس را مجددا فعال نماید. این طرح در حال حاضر به صورت رایگان به مشترکین ارائه می‌گردد.

3 روش مهم که برای پیدا کردن گوشی‌های گم شده باید بدانید

ایرانسل:

مشترکان ایرانسل نیز هنگام مواجه شدن با مشکل گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی، باید ابتدا سیم ‌کارت خود را مسدود کنند. با گذشت پنج روز پس از مسدود شدن خط، کاربر کد #6101* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری می‌کند. آنگاه پیام‌هایی درباره ضوابط استفاده از سرویس، تاییدیه کسر هزینه ثبت درخواست از اعتبار موجود در سیم‌ کارت ایرانسل، سیم‌ کارت فعال در گوشی در زمان مفقودی، مراحل و مدت زمان مسدودی سیم‌ کارت برایشان ارسال می‌شود. پس از آن کافی است کاربر شماره سریال 15 رقمی گوشی (درج ‌شده روی جعبه گوشی) مفقود شده را وارد کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید