تلفن ثابت 600 روستای کشور قطع شده است

تلفن ثابت 600 روستای کشور قطع شده است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، ارتباط تلفنی 600 روستای کشور قطع شده است. البته گفته می‌شود ارتباط تلفنی این روستاها که به ‌دلیل عدم سرویس‌دهی ماهواره خارجی قطع شده است تا 48 ساعت آینده برقرار می‌شود.

تلفن ثابت 600 روستای کشور قطع شده است

در حالی که اکثر این روستاها در استان سیستان و بلوچستان، کردستان، هرمزگان و کرمانشاه قرار دارند، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ضمن عذرخواهی از روستاییان اعلام کرده است که پیگیری‌های لازم جهت حل مشکل ارتباطی این نواحی انجام شده است و حداکثر طی 2 روز آینده مشکلات رفع خواهد شد.

از آنجایی که برخی از روستاها و مناطق کشور صعب العبور می‌باشند، امکانات زیرساختی از طریق بستر ماهواره‌ای انتقال می‌یابند و با توجه به اینکه مقرر شده بود بستر ارتباطات ماهواره‌ای این روستاها در اختیار سازمان فضایی قرار گیرد، اپراتور ماهواره خارجی با اطلاع از این موضوع، روز گذشته سرویس ارتباطی اپراتور ارایه‌دهنده خدمات در این روستاها را قطع کرده است و در پی این اتفاق ارتباط تلفنی 600 روستا قطع شد.

حال با توجه به گفته‌های حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از ساعات اولیه قطع سرویس در این روستاها، نیروهای متخصص در قالب 100 تیم فنی برای برگرداندن ایستگاه‌های ماهواره‌ای سازماندهی شده‌اند و تا کنون ارتباط بیش از 100 روستا برقرا شده است. اما همان طور که پیش تر نیز گفتیم به دلیل صعب العبور بودن این روستاها رسیدن تیم‌های تخصصی به این مناطق کمی زمان بر شده است.

گفتنی است ارائه خدمات ارتباطی این روستاها در قالب طرح USO و از طریق اپراتور ارتباطات کوه نور انجام می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید