ثبت سیم کارت بدون اطلاع کاربران توسط ایرانسل

ثبت سیم کارت بدون اطلاع کاربران توسط ایرانسل

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، طرح ساماندهی سیم‌ کارت‌های بی‌نام و نشان از نیمه اول سال 1393 جهت جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی، با راه‌اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین آغاز شد.

ثبت سیم کارت بدون اطلاع کاربران، توسط ایرانسل

اگر شما هم جز افرادی باشید که تا به حال اقدام به خرید سیم کارت از اپراتورهای مختلف کشور کرده‌اید، دانستن این موضوع که در حال حاضر چه تعداد سیم کارت از اپراتورهای 4 گانه کشور به نام شما ثبت شده است بسیار مهم و البته مفید باشد.

در ابتدا که برخی از اپراتورهای تلفن همراه بدون ثبت مشخصات افراد، سیم کارت واگذار می‌کردند، سیلی از سیم کارت‌های بی‌هویت در کشور به راه افتاد، که نتیجه آن چیزی جز تشدید پدیده آزار‌دهنده مزاحمت‌های تلفنی و سواستفاده‌های احتمالی دیگر از سیم کارت‌های بی‌هویت نبود.

از آنجایی که اگر تخلف یا مزاحمتی با سیم کارت‌ها صورت بگیرد مسوولیت‌های حقوقی آن تماما بر عهده صاحب سیم کارت می‌باشد، هر فردی می‌بایست از این امکان برخوردار باشد که از تمام سیم کارت‌های ثبت شده به نام خودش مطلع باشد.

برخی افراد فکر می‌کنند مزاحمت‌های تلفنی تنها به مزاحمت‌های شخصی محدود می‌شوند، که این طرز فکر کاملا اشتباه است، زیرا در سال‌های اخیر بسیاری از خلافکاران همچون فروشندگان مواد مخدر، فروشندگان داروهای تقلبی و کالاهای بی‌کیفیت ماهواره‌ای و حتی ایجاد مزاحمت‌های تلفنی برای آتش نشانی، پلیس 110، اورژانس‌ها و سایر مراجع فوریتی توسط سیم کارت‌هایی با هویت جعلی صورت می‌گیرد.

درواقع در این سال‌ها سیم کارت‌های بی‌هویت با مضرات و آسیب‌های تمام نشدنی، میلیاردها خسارت به اقتصاد و امنیت جامعه ما وارد کرده‌اند.

ثبت سیم کارت بدون اطلاع کاربران، توسط ایرانسل

گذشته از این بحث‌ها، طی چند روز گذشته موضوع جالبی از طرف یکی از کاربران ایرانسل به گوش ما رسیده است. با توجه به گفته‌های این مشترک در تاریخ‌های سوم و سیزدهم ماه جاری دو پیامک با مضمون زیر از طرف ایرانسل برای او فرستاده شده است:

ثبت سیم کارت بدون اطلاع کاربران، توسط ایرانسل

وی برای بررسی موضوع و جهت جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی از نام و مشخصاتش به یکی از دفاتر مرکزی ایرانسل مراجعه کرده و پس از سوال‌های فراوان، به او گفتند که این شماره‌ها در واقع سیم کارت‌های هدیه ایرانسل می‌باشند.

این موضوع زمانی جالب می‌شود که کارمند دفتر مرکزی ایرانسل هم برای فعال کردن و هم برای سوزاندن سیم کارت از مشترک درخواست پول کرده است. با توجه به گفته‌های کاربر برای فعال کردن سیم کارت 10 هزار تومان و برای سوزاندن آن 5 هزار تومان باید بپردازد.

ایرانسل هنوز نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است، اما این که ایرانسل بدون درخواست مشترکینش سیم کارت به نام آنها ثبت می‌کند، علامت سوال بزرگی برای همه ایجاد کرده است.

به هر حال همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم این موضوع می‌تواند بستری باشد برای سواستفاده و کلاهبرداری از افرادی که شاید هیچ وقت نفهمند سیم کارتی به نامشان به ثبت رسیده است. از این رو شاید بد نباشد شما را با روش‌های استعلام تعداد خطوط به نام خودتان آشنا کنیم.

روش‌های استعلام تعداد سیم کارت‌های به نام شما

با توجه به ساماندهی سیم ‌کارت‌های تلفن همراه به منظور جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی و کاهش تخلفات توسط افراد سودجو، مشترکین تلفن همراه می‌توانند به دو روش زیر از تعداد سیم‌ کارت‌های ثبت شده به نام خود در اپراتورهای مختلف تلفن همراه مطلع شوند:

1- مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط به آدرس www.mobilecount.cra.ir: در این سامانه کلیه مشترکینی که حداقل یک سیم کارت به نام خود در یکی از 4 اپراتور کشور داشته‌اند و کد ملی ایشان نیز در بانک اطلاعاتی اپراتور تامین کننده سیم کارت به صورت صحیح ثبت شده است، می‌توانند با انجام چند مرحله از تعداد خطوطی که به نام ایشان در هریک از اپراتورهای مذکور ثبت شده است مطلع شوند.

2- ارسال پیامک: مشترکین می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سرشماره 3000504901 یا 3000150 از تعداد سیم ‌کارت‌های ثبت شده به نام خود آگاه شوند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید