برند ال جی هدف بعدی طرح رجیستری

برند ال جی هدف بعدی طرح رجیستری

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، همانطور که می‌دانید طرح رجیستری چند ماهی است که با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی‌های همراه، آغاز به کار کرده است و تا به حال گوشی‎های چندین برند از جمله اپل و گوگل در این طرح قرار گرفته‌اند. تا این که سرانجام بر اساس جلسه و نشست دیروز برند ال جی نیز به عنوان پنجمین برند رسمی، عضو این طرح معرفی شد.

برند ال جی، هدف بعدی طرح رجیستری

برند ال ‌جی از ابتدای روز شنبه (ساعت 00:00 بامداد) مورخ 28 بهمن 1396 مشمول طرح رجیستری خواهد شد، لذا به فروشندگان توصیه می‌شود در مدت زمان باقیمانده گوشی‌های با برند ال‌ جی موجود در فروشگاه‌های خود که از مبادی قانونی وارد کشور نشده‌اند را در اسرع وقت به فروش برسانند.

با توجه به گفته‌های حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، برندهایی که پیش از این مشمول طرح رجیستری قرار گرفته‌اند از نظر تعداد، سهم زیادی در بازار نداشتند اما لازم بود پیش از اعلام سایر برندها که سهم بیشتری در بازار گوشی تلفن همراه دارند، درباره فرایندهای فعال‌سازی و انتقال مالکیت در سامانه مربوط به این طرح اطلاع‌رسانی کافی به مردم انجام می‌شد و فاصله زمانی دو هفته‌ای برای مشمول شدن برند جدید هم به منظور ارایه اطلاعات مورد نیاز به مردم پیش‌بینی شده و این فرایندها در راستای حفظ حقوق مشترکین و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم است.

این نکته را نباید فراموش کنید که شرایط طرح رجیستری هنگام خرید و فروش گوشی‌های دست دوم یا گوشی‌های نو که مشمول طرح رجیستری می‌شوند را نیز باید در نظر بگیرید، همچنین از دیگر نکات مهم این طرح  این است که در مدت  زمان کمتر از یک ماه دیگر برندهای سونی، اچ تی سی، سامسونگ و هوآوی هم به تدریج مشمول اجرای این طرح خواهند شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره علت انتخاب برند ال جی برای این مرحله از اجرای طرح رجیستری گفت: ال جی در ایران درصد خیلی زیادی از سهم بازار را در اختیار ندارد اما با توجه به اینکه واردات رسمی این نشان تجاری به نسبت بیشتر است، انتخاب آن فرصتی برای مردم و فعالان عرصه موبایل است تا بتوانند خود را با طرح تطبیق دهند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید